Postby M_Dan » Tue Sep 27, 2016 12:54 pm
Voi inginerii nu umblati cu creionul dupa ureche?
==========================================
Obiceiul asta il aveau brigadierii si presedintii de CAP.
Ingrijorator este faptul ca s-a generalizat sistemul de verificare a cunostintelor cu raspunsuri de tip grila. De asta medicii sunt slab pregatiti si sub-diagnosticheaza multe boli, respectiv incarca devizul la CNAS. Normala este testarea cu redactarea raspunsului, cat mai amanuntita. Si n-ar trebui ca un cadru didactic sa aiba mai mult de 15 studenti. Nici in invatamantul mediu nu se lucreaza bine cu mai mult de 12-15 elevi. Asa se procedeaza la ICHB (Liceul International de Informatica din Bucuresti). Medicii cu norma didactica la fac. de medicina prefera sistemul grila pentru ca asa muncesc putin (dau peste ochi la examene). Se grabesc tare, sa se duca la cabinetele particulare, sa scoata bani in plus.
Am fost in Franta in vizita la o politehnica, in anii 90, si am vazut cat de exigenti erau francezii. Ii plimbau pe studenti prin toata materia, toate detaliile, dadeau cu ei de pamant. Se aplica sistemul 2+3 ani, nu cum e la noi 3(sau 4)+2 ani. Adica se intra la facultate fara examen, dar in functie de tipul de bacalaureat (real sau umanist). Dupa primii doi ani se dadea examen dur de selectie, de care treceau mai departe doar 15% din studenti (viitorii ingineri). Cei care ramaneau cu 2 ani de facultate puteau sa lucreze ca un fel de tehnicieni. Diferenta de salarizare era mare. Salariul minim (necalificati) era de 5000 franci (nu trecusera la euro), adica 1000 $. Un muncitor castiga 7000 franci, un tehnician bun maxim 12000 franci, un inginer intre 14000 (stagiarul) si 40000 (seful de sectie). Economistii nu aveau salariul mai mare de 20000 franci (la noi erau mai ai dracu ca directorul). Iar un medic, sef de clinica, ajungea la 60000 franci pe luna. Un asistent universitar 9000 de franci, lectorul si conful 12000-15000, proful cu functie de conducere maxim 25000 franci. Benzina era 5 franci litrul. La fel si gazul lichefiat.
In concluzie, sistemul de verificare a cunostintelor, de tip grila, la admitere si pe parcursul facultatii, ii determina pe viitorii medici sa toceasca si le blocheaza gandirea. Trebuie sa se schimbe, daca vrem sa avem medici bine pregatiti si invatati sa gandeasca (ca la sah, pana la cel putin mutarea a 7-a, cum facea dr. House).