ATENTIE! Se modifica legea Rezidentiatului!
- ciushka
- elder
- Posts: 661
- Joined: Fri Jun 09, 2006 1:49 am
- Location: de la dracu in praznic putin pe stanga
- Contact:
-
- newbie
- Posts: 8
- Joined: Tue Dec 05, 2006 12:48 am
am o intrebare....anul asta s-a desfiintat hotararea conform careia puteai sa obtii specialitate pe ceva si ca preparator fara rezidentiat luat?sau a ramas in vigoare?
eu aflasem ca nu se mai putea face magaria asta...prea mult au scris astia in presa...si era prea pe fata golaneala...
si vad ca apare sau reapare in proiectul asta de lege.
care stie cum sta treaba de fapt?
eu aflasem ca nu se mai putea face magaria asta...prea mult au scris astia in presa...si era prea pe fata golaneala...
si vad ca apare sau reapare in proiectul asta de lege.
care stie cum sta treaba de fapt?
- balonica
- junior
- Posts: 64
- Joined: Wed Nov 01, 2006 9:41 pm
- Location: Bucuresti
- Contact:
M-ai impresionat, pe cuvant1! Asa un mod coerent de gandire si tintit asupra ideii nu stiu sa fi vazut vreodata. Imi place propunerea ta, coincide cu a mea, dar nu stiu cum sa sintetizam materia. Mai bine am invata boli frecvent intalnite, de bun simt si obligatoriu de recunoscut din cadrul "patologiei pancreasului" , ci nu toata patologia sa , caci murim cu tratatele pe noi. Sistemul european de obtinere a Rezidentiatului imi place mai tare decat cel romanesc. Adica faci ce vrei si ce-ti place in urma unui interviu - examen.
- mickeygreen
- senior
- Posts: 411
- Joined: Thu Sep 23, 2004 3:45 am
- Location: Bucharest ROMANIA
- Contact:
am postat-o si pe site-ul ms la propuneri/sugestii. e drept ca nu contine decat cateva chestiuni, dar e tot ce am putut face pe fuga
1. Prima observatie are in vedere faptul ca ‘orice proiect de act normativ trebuie corelat cu prevederile actelor normative de nivel superior sau de acelaşi nivel, cu care se află în conexiune’ (art. 11 din Legea 24/2000 privind Normele de tehnica legislativa). Modificarea propusa a art. 6 alin 3 foloseste termenul de ‘drept de libera practica’. Legea 306/2004, mentiona ‘autorizatia de libera practica’, eliberata de catre Ministerul Sanatatii, ca si conditie pentru a putea exercita profesia de medic. Legea 306/2004 a fost abrogata de catre Titlul XII al Legii 95/2006, iar in prezent ‘dreptul de libera practica’ nu mai este definit sau continut de catre legislatia-cadru care reglementeaza exercitarea profesiei de medic. Legea 95/2006, in contextul organizarii profesiei, foloseste termenii ‘exercita profesia de medic’, si nu mai contine prevederi referitoare la autorizatia de libera practica. Din intregul text al Titlului XII se desprinde concluzia ca, incepand cu anul 2006, pentru a exercita profesia de medic, este suficienta detinerea unui titlu oficial de calificare in medicina si apartenenta la Colegiul Medicilor din Romania; nici o alta autorizatie sau document oficial nefiind mentionat. Or, prevederile prezentului proiect se refera la obtinerea ‘dreptului de libera practica’ dupa anul 2007. In aceste conditii, folosirea notiunii de ‘drept de libera practica’ nemaigasindu-si suport in legislatia cadru, nu poate fi acceptata nici pentru prezentul proiect. Recomandam folosirea termenilor de ‘exercitarea profesiei de medic’ si armonizarea cu prevederile Legii-cadru 95/2006.
Propunem clarificarea si in cadrul prezentului act normativ (OG 58/2001) a conditiilor de exercitare a profesiei de medic, prin eliminarea referintelor la ‘dreptul de libera practica’ in contextul in care cadrul legal nu il mai prevede.
2. Legea 463/2004 a desfiintat stagiatura de un an ca fiind ‘modalitate neconforma cu dobandirea dreptului de libera practica in profesie’ (Expunerea de motive). Prezentul proiect reintroduce o perioada de pana la trei ani de ‘pregatire supravegheata/asistata in unitati sanitare publice’, fara a o califica din punct de vedere al formarii si statutului medicului. Desi par astfel a se respecta cerintele Directivei 93/16/CEE in ceea ce priveste formarea in medicina generala, nu se respecta in schimb cerintele calitative ale formarii profesionale (supravegherea unui formator autorizat, tipul si structura stagiilor). In plus, finalitatea si utilitatea acestei perioade de pregatire este indoielnica, intrucat la sfarsitul acesteia nu este acordat dreptul de a exercita profesia de medic. Insusi caracterul de formare al acestui stagiu este neclar, neintelegandu-se motivele pentru care acest stagiu ar fi atractiv pentru un absolvent al facultatii de medicina. Nu este clar ce statut ar avea cei care efectueaza aceasta pregatire, atat in timpul cat si dupa efectuarea stagiului. In aceste conditii se ridica problema oportunitatii cheltuirii unor fonduri publice in aceasta formula cu caracter de improvizatie, nepotrivita ca modalitate de formare profesionala. Recomandam mentinerea formelor de pregatire postuniversitara deja consacrate de OG 58/2001 cu modificarile si completarile suferite pana in prezent, anume a confirmarii ca rezidenti medicina de familie a candidatilor cu punctaj de promovare, ca o formula mult mai adecvata standardelor europene.
3. Conform art. 6 din Legea 24/2000, ‘proiectul de act normativ trebuie să instituie reguli necesare, suficiente şi posibile care să conducă la o cât mai mare stabilitate şi eficienţă legislativă. Soluţiile pe care le cuprinde trebuie să fie temeinic fundamentate, luându-se în considerare interesul social, politica legislativă a statului român şi cerinţele corelării cu ansamblul reglementărilor interne, precum şi ale armonizării legislaţiei naţionale cu legislaţia comunitară şi cu tratatele internaţionale la care România este parte’. Nu este clara ratiunea pentru care, in conditiile in care s-a afirmat in repetate randuri ca Romania este deficitara in ceea ce priveste medicii de familie, s-a renuntat la solutia incadrarii in rezidentiat medicina de familie prin redistribuire, promovata de catre Legea 463/2004. Expunerea de motive a respectivei Legi mentiona necesitatea ‘generalizarii formarii specifice a medicului generalist’, in spiritul Directivei 93/16/CEE. Or, la numai 2 ani distanta, aceasta ratiune, ca si spiritul Directivei, sunt total abandonate, fara nici o fundamentare.
4. Orice proiect de act normativ trebuie sa fie insotit de expunere de motive (art. 28 alin 1 lit.a din Legea 24/2000). Motivarea actelor normative se referă, în principal, la, citam:
« a) cerinţele care reclamă intervenţia normativă, cu referire specială la insuficienţele reglementărilor în vigoare, la existenţa unor neconcordanţe legislative sau a unui vid legislativ;
b) principiile de bază şi finalitatea reglementării propuse, cu evidenţierea elementelor noi;
c) efectele avute în vedere, în funcţie de obiectul reglementării;
d) implicaţiile pe care noua reglementare le are asupra legislaţiei în vigoare;
e) implicaţiile asupra legislaţiei interne, în cazul ratificării sau aprobării unor tratate ori acorduri internaţionale, precum şi măsurile de adaptare necesare;
f) fazele parcurse în pregătirea proiectului şi rezultatele obţinute, evidenţiindu-se studiile, cercetările, evaluările statistice, specialiştii consultaţi, preocupările de armonizare legislativă;
g) pentru ordonanţele de urgenţă vor fi prezentate distinct împrejurările obiective şi stringente ce au determinat cazul excepţional care justifică această procedură de legiferare.
Pentru fiecare proiect de act normativ motivarea trebuie să cuprindă o menţiune expresă cu privire la compatibilitatea acestuia cu reglementările comunitare şi, dacă este cazul, măsurile viitoare de armonizare care se impun.
ÃŽn situaţia în care reglementarea propusă se elaborează în executarea unui act normativ, motivarea va cuprinde referiri la actul pe baza şi în executarea căruia se emite. »
Or, in speta, prezentul proiect nu contine nici o asemenea motivare. Nu sunt clare ratiunile de politica publica care au determinat aceasta modificare, consideram noi inoportuna.
1. Prima observatie are in vedere faptul ca ‘orice proiect de act normativ trebuie corelat cu prevederile actelor normative de nivel superior sau de acelaşi nivel, cu care se află în conexiune’ (art. 11 din Legea 24/2000 privind Normele de tehnica legislativa). Modificarea propusa a art. 6 alin 3 foloseste termenul de ‘drept de libera practica’. Legea 306/2004, mentiona ‘autorizatia de libera practica’, eliberata de catre Ministerul Sanatatii, ca si conditie pentru a putea exercita profesia de medic. Legea 306/2004 a fost abrogata de catre Titlul XII al Legii 95/2006, iar in prezent ‘dreptul de libera practica’ nu mai este definit sau continut de catre legislatia-cadru care reglementeaza exercitarea profesiei de medic. Legea 95/2006, in contextul organizarii profesiei, foloseste termenii ‘exercita profesia de medic’, si nu mai contine prevederi referitoare la autorizatia de libera practica. Din intregul text al Titlului XII se desprinde concluzia ca, incepand cu anul 2006, pentru a exercita profesia de medic, este suficienta detinerea unui titlu oficial de calificare in medicina si apartenenta la Colegiul Medicilor din Romania; nici o alta autorizatie sau document oficial nefiind mentionat. Or, prevederile prezentului proiect se refera la obtinerea ‘dreptului de libera practica’ dupa anul 2007. In aceste conditii, folosirea notiunii de ‘drept de libera practica’ nemaigasindu-si suport in legislatia cadru, nu poate fi acceptata nici pentru prezentul proiect. Recomandam folosirea termenilor de ‘exercitarea profesiei de medic’ si armonizarea cu prevederile Legii-cadru 95/2006.
Propunem clarificarea si in cadrul prezentului act normativ (OG 58/2001) a conditiilor de exercitare a profesiei de medic, prin eliminarea referintelor la ‘dreptul de libera practica’ in contextul in care cadrul legal nu il mai prevede.
2. Legea 463/2004 a desfiintat stagiatura de un an ca fiind ‘modalitate neconforma cu dobandirea dreptului de libera practica in profesie’ (Expunerea de motive). Prezentul proiect reintroduce o perioada de pana la trei ani de ‘pregatire supravegheata/asistata in unitati sanitare publice’, fara a o califica din punct de vedere al formarii si statutului medicului. Desi par astfel a se respecta cerintele Directivei 93/16/CEE in ceea ce priveste formarea in medicina generala, nu se respecta in schimb cerintele calitative ale formarii profesionale (supravegherea unui formator autorizat, tipul si structura stagiilor). In plus, finalitatea si utilitatea acestei perioade de pregatire este indoielnica, intrucat la sfarsitul acesteia nu este acordat dreptul de a exercita profesia de medic. Insusi caracterul de formare al acestui stagiu este neclar, neintelegandu-se motivele pentru care acest stagiu ar fi atractiv pentru un absolvent al facultatii de medicina. Nu este clar ce statut ar avea cei care efectueaza aceasta pregatire, atat in timpul cat si dupa efectuarea stagiului. In aceste conditii se ridica problema oportunitatii cheltuirii unor fonduri publice in aceasta formula cu caracter de improvizatie, nepotrivita ca modalitate de formare profesionala. Recomandam mentinerea formelor de pregatire postuniversitara deja consacrate de OG 58/2001 cu modificarile si completarile suferite pana in prezent, anume a confirmarii ca rezidenti medicina de familie a candidatilor cu punctaj de promovare, ca o formula mult mai adecvata standardelor europene.
3. Conform art. 6 din Legea 24/2000, ‘proiectul de act normativ trebuie să instituie reguli necesare, suficiente şi posibile care să conducă la o cât mai mare stabilitate şi eficienţă legislativă. Soluţiile pe care le cuprinde trebuie să fie temeinic fundamentate, luându-se în considerare interesul social, politica legislativă a statului român şi cerinţele corelării cu ansamblul reglementărilor interne, precum şi ale armonizării legislaţiei naţionale cu legislaţia comunitară şi cu tratatele internaţionale la care România este parte’. Nu este clara ratiunea pentru care, in conditiile in care s-a afirmat in repetate randuri ca Romania este deficitara in ceea ce priveste medicii de familie, s-a renuntat la solutia incadrarii in rezidentiat medicina de familie prin redistribuire, promovata de catre Legea 463/2004. Expunerea de motive a respectivei Legi mentiona necesitatea ‘generalizarii formarii specifice a medicului generalist’, in spiritul Directivei 93/16/CEE. Or, la numai 2 ani distanta, aceasta ratiune, ca si spiritul Directivei, sunt total abandonate, fara nici o fundamentare.
4. Orice proiect de act normativ trebuie sa fie insotit de expunere de motive (art. 28 alin 1 lit.a din Legea 24/2000). Motivarea actelor normative se referă, în principal, la, citam:
« a) cerinţele care reclamă intervenţia normativă, cu referire specială la insuficienţele reglementărilor în vigoare, la existenţa unor neconcordanţe legislative sau a unui vid legislativ;
b) principiile de bază şi finalitatea reglementării propuse, cu evidenţierea elementelor noi;
c) efectele avute în vedere, în funcţie de obiectul reglementării;
d) implicaţiile pe care noua reglementare le are asupra legislaţiei în vigoare;
e) implicaţiile asupra legislaţiei interne, în cazul ratificării sau aprobării unor tratate ori acorduri internaţionale, precum şi măsurile de adaptare necesare;
f) fazele parcurse în pregătirea proiectului şi rezultatele obţinute, evidenţiindu-se studiile, cercetările, evaluările statistice, specialiştii consultaţi, preocupările de armonizare legislativă;
g) pentru ordonanţele de urgenţă vor fi prezentate distinct împrejurările obiective şi stringente ce au determinat cazul excepţional care justifică această procedură de legiferare.
Pentru fiecare proiect de act normativ motivarea trebuie să cuprindă o menţiune expresă cu privire la compatibilitatea acestuia cu reglementările comunitare şi, dacă este cazul, măsurile viitoare de armonizare care se impun.
ÃŽn situaţia în care reglementarea propusă se elaborează în executarea unui act normativ, motivarea va cuprinde referiri la actul pe baza şi în executarea căruia se emite. »
Or, in speta, prezentul proiect nu contine nici o asemenea motivare. Nu sunt clare ratiunile de politica publica care au determinat aceasta modificare, consideram noi inoportuna.
Last edited by mickeygreen on Tue Dec 05, 2006 2:57 am, edited 1 time in total.
- mickeygreen
- senior
- Posts: 411
- Joined: Thu Sep 23, 2004 3:45 am
- Location: Bucharest ROMANIA
- Contact:
- alinamihaela
- senior
- Posts: 146
- Joined: Fri Nov 24, 2006 2:39 pm
- Location: iasi
mi se pare asa o prostie
Cum adik rez pe post...si nu in centre universitare ...nici macar in spitale regionale...cu alte cuvinte..daca vreti medicina atunci la cucuietii din deal, nu? Dar daca sunt casatorita ce fac? Imi fac sotul pachet si-l duc la tara ?Cum pot face asta?Asta e..o sa mergem ca tiganii cu cortul..5 ani rez 5 ani la cucuieti...trebuie sa facem ceva :x
- Calico
- addicted
- Posts: 42726
- Joined: Tue Mar 16, 2004 12:27 pm
alinamihaela wrote:Cum adik rez pe post...si nu in centre universitare ...nici macar in spitale regionale...cu alte cuvinte..daca vreti medicina atunci la cucuietii din deal, nu? Dar daca sunt casatorita ce fac? Imi fac sotul pachet si-l duc la tara ?Cum pot face asta?Asta e..o sa mergem ca tiganii cu cortul..5 ani rez 5 ani la cucuieti...trebuie sa facem ceva
Hei, rezi pe post sau pe loc. Nu te obliga nimeni sa te duci la cucuietii din deal. Citeste cu atentie, o sa fie 2 sesiuni de rezidentiat.
- Carpantier
- senior
- Posts: 174
- Joined: Tue Jul 08, 2003 10:44 pm
- Chingachgook
- addicted
- Posts: 23561
- Joined: Wed Nov 26, 2003 6:34 pm
- Location: in hamac
ia mai dai dracu pe aia de la sate.
ce atata asistenta sanitara.
ce atata asistenta sanitara.
Sunt cel mai pașnic om din lume. Dorințele mele sunt: o căsuță modestă, un pat bun si o gradina cu pomi. Iar dacă Domnul Dumnezeu ar vrea să mă facă într-adevăr fericit, as vedea spânzurați în acești pomi șase sau șapte din dușmanii mei...
- Tamango
- senior
- Posts: 112
- Joined: Wed Jul 05, 2006 11:59 am
- Location: Bucuresti
Obsesia asta ca trebuie sa raman in Bucuresti tine, de regula, pana pe la sfarsitul rezidentiatului....pe urma e inlocuita de realism....si totusi..cunosc o proaspata specialista, pe cardio, care nu e din Bucuresti, cu reziul luat "pe post", cu post intr-unul din "Judetene"si care impusca francul pe ici-pe colo prin Bucuresti, ia vreo 3 mil pe luna din niste colaborari pe te miri unde, asta fiindca nu vrea sa lucreze la Judetean.
- dragamaia
- senior
- Posts: 257
- Joined: Sun Sep 19, 2004 8:36 am
apropo de rezidentiat 2007, cititi in Cotidianul: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=8 ... 1dfcf775e0
- ciushka
- elder
- Posts: 661
- Joined: Fri Jun 09, 2006 1:49 am
- Location: de la dracu in praznic putin pe stanga
- Contact:
- dragamaia
- senior
- Posts: 257
- Joined: Sun Sep 19, 2004 8:36 am
- ciushka
- elder
- Posts: 661
- Joined: Fri Jun 09, 2006 1:49 am
- Location: de la dracu in praznic putin pe stanga
- Contact:
- ciushka
- elder
- Posts: 661
- Joined: Fri Jun 09, 2006 1:49 am
- Location: de la dracu in praznic putin pe stanga
- Contact:
apropo propun sa facem o cheta sa luam neshte placi de indreptat paru ca sa mai prelucram mintea creatza a celor de la minister.
a,barfa cu parfum de credibilitate :cika la originea acestor modificari ar sta o tante de prin minister,nu sinistru nostru nico.care are detalii picante eu unu sunt curios.
a,barfa cu parfum de credibilitate :cika la originea acestor modificari ar sta o tante de prin minister,nu sinistru nostru nico.care are detalii picante eu unu sunt curios.
de obicei de murit se moare doar odata... eu mor in fiecare zi cand ma trezesc si renasc la fiecare adormire( ego dixit)
-
- senior
- Posts: 106
- Joined: Sun Jan 29, 2006 9:06 pm
- Location: Targu-Mures
dilema!?!
Avand in vedere ca am citit vreo 4 pagini de reply ma simt nevoit sa apelez la capacitatea de a citi printre randuri a celor avizati! As dori si eu un raspuns punctual!
Va fi sau nu rezi tip trunchi comun in 2007?
Va fi sau nu rezi tip trunchi comun in 2007?
Festina lente....
- Chingachgook
- addicted
- Posts: 23561
- Joined: Wed Nov 26, 2003 6:34 pm
- Location: in hamac
- victor
- elder
- Posts: 1761
- Joined: Sun Jul 06, 2003 8:22 am
- Contact:
s-a modificat propunerea s-a pastrat data propunerii dar a aparut alt docoment
probabil articolul din cotidianul despre copitate a facut minunea de a trece underground propunerea cu asistentii.
30.11.2006
Proiect de Lege
pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.58/2001, privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, stagiaturii si activităţii de cercetare medicală în sectorul sanitar cu modificările si completările ulterioare
Propuneri / sugestii
pr.lege modif.art.3 din OUG.nr.58-3.10.2006.doc (48.64 KB)
Contact: Ene Ana
tel.: 021 3072 601
probabil articolul din cotidianul despre copitate a facut minunea de a trece underground propunerea cu asistentii.
P R O I E C T
L E G E
pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.58/2001, privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, stagiaturii si activităţii de cercetare medicală în sectorul sanitar cu modificările si completările ulterioare
Parlamentul României adopta prezenta lege.
Art.I Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.58/2001 privind organizarea si finanţarea rezidenţiatului, stagiaturii si activităţii de cercetare medicală în sectorul sanitar , publicată în Monitorul Oficial al României , Partea I , nr.25 din 26 aprilie 2001, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.463/2004 cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.ÃŽn tot cuprinsul ordonanţei de urgenţǎ, următoarele sintagme se înlocuiesc după cum urmează:
a) „Ministerul Sănătăţii si Familiei†cu „Ministerul Sănătăţii Publiceâ€;
b) „Ministerul Sănătăţii†cu „Ministerul Sănătăţii Publiceâ€;
c) „Centrul Naţional de Perfecţionare Postuniversitară a Medicilor, Farmaciştilor, Altui Personal cu Studii Superioare şi Asistenţilor Medicali†cu „Centrul Naţional de Perfecţionare in Domeniul Sanitar Bucureştiâ€;
d) „ direcţiile de sănătate publică†cu „autorităţile de sănătate publicăâ€.
2.La articolul 2, aliniatul (1) se modifica si va avea următorul cuprins:
„(1) ÃŽncepând cu anul 2007 rezidenţiatul se organizează pe domeniile medicina, medicina dentara si farmacie, in sesiuni distincte pe locuri si pe posturi.â€
3.La articolul 2 după aliniatul (1) se introduc aliniatul (1`) si aliniatul (1``)cu următorul cuprins:
„(1') Rezidenţiatul pe locuri ofertează un număr de locuri pentru toate specialităţile, număr ce asigură necesarul de specialişti conform standardelor de referinţă din ţările Uniunii Europene.
(1``) Pentru locurile publicate de autorităţile şi instituţiile care au în subordine unităţi sanitare, altele decât Ministerul Sănătăţii Publice si Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, respectiv Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Justiţiei, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe si Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, concurează numai medicii, medicii dentişti si farmaciştii, funcţionari publici cu statut special sau ofiţeri încadraţi in aceste instituţii.â€
4.Articolul 3 se modifica şi va avea următorul cuprins:
„(1)Rezidenţiatul pe post se organizează în funcţie de numărul de posturi solicitate de unităţile sanitare publice din reţeaua Ministerului Sănătăţii Publice, precum şi de ministerele cu reţea sanitară proprie, în specialităţile prevăzute de Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală, sub forma unei sesiuni distincte faţă de concursul naţional anual organizat cu locuri destinate pe specialităţi. Concursul se organizează la nivel naţional.
(2)Rezidenţiatul pe post se poate organiza numai pentru unitati sanitare publice din zone defavorizate din punct de vedere al asigurării asistentei medicale, stabilite prin Ordin al ministrului sanatatii publice. Ordinul va nominaliza numai specialităţile si unităţile sanitare care funcţionează cu mai puţin de 50 % din numărul de personal normat /pe locuri de muncă si pe judeţ, stabilit pentru medici, medici dentişti sau farmacişti.
(3) Pentru spitalele clinice cu secţii universitare sau institute, precum si pentru spitalele regionale nu se organizează rezidenţiat pe post.
(4)Rezidenţii care ocupă prin concurs posturile pentru care se organizează rezidenţiat în condiţiile alin. (1) şi (2), încheie contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată cu unitatea sanitară publică care a publicat postul respectiv, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare.
(5) După obţinerea titlului de specialist aceştia sunt obligaţi să lucreze la
unitatea sanitară publică cu care au încheiat contractul individual de muncă cel puţin un număr de ani egal cu durata corespunzătoare pregătirii in rezidenţiat. Obligaţia se stabileşte prin act adiţional la contractul individual de munca, in baza prevederilor art.193 din Legea nr.53/2003-Codul Muncii, cu modificările si completările ulterioare. Nerespectarea de către salariat a obligaţiilor asumate îl obliga pe acesta la suportarea tuturor cheltuielilor ocazionate de pregătirea sa profesionala, proporţional cu perioada nelucrata din perioada stabilita, conform actului adiţional la contractul individual de munca.â€
5. La articolul 5, aliniatele (1), (2) si (2^1) se modifica si vor avea următorul cuprins:
„(1) Drepturile salariale ale rezidenţilor se stabilesc în condiţiile legii şi se acordă prin unităţile sanitare cu care au încheiat contract individual de muncă, pe baza documentelor doveditoare a frecventării stagiilor, realizării gărzilor, emise de unitatea la care se efectuează pregătirea. Rezidenţii care efectuează gărzi in afara programului normal de lucru vor fi remuneraţi pentru aceste activităţi.
(2)Drepturile salariale ale rezidenţilor pe perioada pregătirii se suporta de la bugetul de stat.
(2^1) Cheltuielile de personal pentru rezidenţii care efectuează pregătire in unitati sanitare private se suporta de la bugetul de stat, prin unitatea sanitara cu care au încheiat contract individual de munca.â€
6.La articolul 5, aliniatele (3), (4) si (5) se abroga.
7. La articolul 6 aliniatul (3) se modifica si va avea următorul cuprins:
„(3) ÃŽncepând cu promoţia 2005 de absolvenţi licenţiaţi ai facultăţilor de medicină, dobândirea dreptului de liberă practică se face după promovarea examenului de medic specialist. ÃŽncepând cu promoţia 2007 de absolvenţi licenţiaţi ai facultăţilor de medicină, candidaţii care nu se confirma in rezidenţiat, pot efectua trei ani de pregătire supravegheata/asistata in unitati sanitare publice, beneficiind de contrat individual de munca pe durata determinata. Pe parcursul celor trei ani au obligaţia sa se prezinte la concursul de rezidenţiat , dreptul de libera practica dobândindu-se după promovarea examenului de medic specialist.â€
8. La articolul 9, aliniatul (1) se modifica si va avea următorul cuprins:
„(1) Cheltuielile de personal aferente derulării activităţii de cercetare aplicativa, respectiv cercetare ştiinţifica medicala clinica in domeniul sanatatii publice, se suporta din sumele decontate in baza contractului de furnizare servicii medicale încheiate de unităţile sanitare cu casele de asigurări de sănătate.â€
ART. II
Pe data intrării in vigoare a prezentei Legi se abroga Legea nr.173/2004, pentru modificarea art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 58/2001 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, stagiaturii şi activităţii de cercetare medicală în sectorul sanitar
ART. III
Prezenta lege intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. IV
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 58/2001 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, stagiaturii şi activităţii de cercetare medicală în sectorul sanitar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 26 aprilie 2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 41/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
- Tutza
- elder
- Posts: 572
- Joined: Sun Sep 25, 2005 11:05 am
- Location: Iasi
- Contact:
- victor
- elder
- Posts: 1761
- Joined: Sun Jul 06, 2003 8:22 am
- Contact:
din propunere - au scos modificarea. In lege din cate stiu a ramas forma initiala. In cotidianul zicea ceva ca ar fi fost abrogata echivalarea in rezi, eu stiam ca doar a fost o declaratie publica la scara ministerului - nu ca s-ar fi abrogat legea... in fine... nu mai stiu ce sa mai zic, am pierdut momentul, poate stie cineva un link unde se gaseste abrogarea cu prepi-asistenti de care pomenteste cotidianul?
http://www.cotidianul.ro/index.php?id=8 ... 1dfcf775e0
http://www.cotidianul.ro/index.php?id=8 ... 1dfcf775e0
Reformistul sanitar da o copita reformei
Razvan Mihai Vintilescu
Dupa ce ministrul Sanatatii anuntase ca va elimina metodele de ocolire a examenului de rezidentiat, un proiect de act normativ al aceluiasi ministru vine sa le transforme in litera de lege.
Scurt a fost intervalul in care reforma ministrului Sanatatii, Eugen Nicolaescu, a inchis una dintre cele mai folosite portite prin care absolventii Facultatilor de Medicina puteau intra in rezidentiat fara a mai da examen. Este vorba despre un articol al Legii nr. 41 din 2002, care prevedea ca preparatorii din cadrul universitatilor de medicina sa fie inscrisi la rezidentiat dupa ce au dat concursul pentru postul academic. Fara insa a mai sustine si examenul de rezidentiat. Prevederea a fost abrogata de Nicolaescu, la sfirsitul lunii ianuarie, cind au intrat in vigoare noile criterii privind angajarea si promovarea in functii, grade si trepte profesionale in spitalele publice.
Numai ca, saptamina trecuta, pe site-ul Ministerului Sanatatii a aparut un nou proiect de lege, care reintroduce exact acelasi mod de fentare a examenului de rezidentiat. „Medicii, medicii dentisti si farmacistii care au ocupat prin concurs, organizat conform legii, un post de asistent universitar in unitati de invatamint superior cu profil medical si farmaceutic uman pot fi confirmati, prin ordin al ministrului Sanatatii, medici, medici dentisti si farmacisti rezidenti (...) peste numarul de locuri ocupate prin concurs“, se arata in proiectul de lege.
Coincidenta bizara
O singura diferenta este intre proiectul actual si vechea lege: aceea ca nu mai pot deveni rezidenti in acest mod si preparatorii, ci doar asistentii universitari. Cistigul este insa aparent: potrivit unui proiect de lege privind invatamintul superior, alcatuit de Ministerul Educatiei, functia de preparator urmeaza sa fie desfiintata, iar cea de asistent sa redevina cea mai de jos treapta academica.
„Se considera ca asistentii universitari ar avea vechime in specialitate si ca li se poate echivala activitatea cu rezidentiatul, chiar daca nu au dat examenul“, a motivat prevederea Biroul de presa al Ministerului Sanatatii.
Beneficiari pe sprinceana
Citeva exemple sint elocvente in a demonstra situatiile generate de prevederea reintrodusa de acest proiect legislativ. Astfel, anul trecut, „Cotidianul“ prezenta cazul familiei Neamtu de la Facultatea de Medicina din cadrul Universitatii „Lucian Blaga“ din Sibiu. Unul dintre fiii secretarului general al universitatii, Mihai Leonida Neamtu, Bogdan, a picat rezidentiatul de doua ori, dar a ajuns preparator la catedra de pediatrie si profeseaza in Spitalul Clinic de Pediatrie. Directorul spitalului era la vremea aceea chiar tatal sau. Celalalt fiu al acestuia, Cristian Neamtu, este si el preparator la chirurgie pediatrica si lucreaza tot in acelasi spital.
Un alt exemplu este Tudorel Ciurea, rectorul Universitatii de Medicina din Craiova. Fiul sau, Marius, dar si nepotul sau, Catalin Fortolom, sint preparatori. Cum tot preparator este si fina sa, Alice Vaduva, care mai este si nepoata profesorului Nicolae Rica, seful clinicii universitare de ginecologie. Un alt fin al rectorului, Viorel Biciusca, a ajuns asistent universitar.
Absolventii protesteaza
Pe site-ul Ministerului Sanatatii, studenti sau absolventi de Medicina si-au exprimat deja parerea despre proiectul care lasa portite de evitare a unuia dintre cele mai grele examene din Romania. „Articolul are menirea de a da din nou posibilitatea celor cu bani si relatii la nivel local sa sunteze concursul de rezidentiat. Trebuie neaparat eliminat! Cine e atit de bun incit sa predea studentilor nu va avea nici o problema in a sustine concursul de rezidentiat“, spune Andreea Firtat. „A intra in rezidentiat fara examenul national, pe baza unui post de asistent universitar, este anticoncurential, neetic si extrem de generator de coruptie. Cum e posibil ca o persoana care pregateste viitorii medici sa nu fi trecut de un examen de rezidentiat!!! Este revoltator!!!“, spune Andrei Seferian.
Last edited by victor on Fri Dec 08, 2006 3:26 pm, edited 1 time in total.
-
- junior
- Posts: 35
- Joined: Sun Dec 03, 2006 4:30 pm
- mickeygreen
- senior
- Posts: 411
- Joined: Thu Sep 23, 2004 3:45 am
- Location: Bucharest ROMANIA
- Contact:
nu s-a adoptat nimic, s-a modificat PROIECTUL care urmeaza sa fie adoptat (sau nu) dupa trecerea prin parlament.
deci, in noua forma se abroga legea 173/2004 care modifica art.1 al OUG 58/2001, mai precis zicea asa:
deci asta s-a abrogat, inseamna ca revenim la textul INITIAL al OUG 58/2001 (aprobata cu modificari prin legea 41/2002) adica:
adica marea "schimbare" inseamna, in fapt, revenirea la o formula generica ce permite MS sa stabileasca prin metodologie ce face cu preparatorii/asistentii.
e o smecherie la mijloc, praf in ochi, fiindca desi aparent e abrogata legea care permitea explicit preparatorilor/asistentilor sa fie numiti rezidenti, asta nu inseamna ca acum nu mai exista portita asta, ci cf.legii (acum proiect) va fi pe deplin la latitudinea MS.
deci vorbim de modificarea proiectului de modificare a legii
adica evident nu e nimic in vigoare la ora asta
insa ma indoiesc sa taraganeze adoptarea, care cred ca va avea loc pana la sfarsitul anului. daca se va proceda ca si cu legea 463/2004 (care modifica tot legea asta), ei bine ea a trecut prin parlament in numai 10 zile.
Cred ca istoria acestei OUG/legi de organizare a rezidentiatului, cu multele ei modificari si un mers in zig-zag, merita un pic de atentie, si ca sa nu mai bajbaim prin cadrul legal, iata intreg traiectul ei, cu TOATE modificarile suferite de-a lungul timpului:
deci, in noua forma se abroga legea 173/2004 care modifica art.1 al OUG 58/2001, mai precis zicea asa:
La articolul 1, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
„(3) Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii, care au ocupat prin
concurs, organizat conform legii, posturi de preparator sau asistent
universitar, pot fi confirmaţi, prin ordin al ministrului sănătăţii, medici,
medici dentişti şi farmacişti rezidenţi în una dintre specialităţile,
corespunzător disciplinei didactice, prevăzute de Nomenclatorul
specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice, peste numărul
de locuri ocupate prin concurs.â€
deci asta s-a abrogat, inseamna ca revenim la textul INITIAL al OUG 58/2001 (aprobata cu modificari prin legea 41/2002) adica:
1. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Rezidenţiatul, ca formă de pregătire postuniversitară a medicilor şi farmaciştilor, este organizat conform metodologiei stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii şi familiei.
(2) Rezidenţiatul se organizează anual, sub forma rezidenţiatului pe locuri şi/sau a rezidenţiatului pe post, în funcţie de numărul necesar de medici, estimat pe ţară de Ministerul Sănătăţii şi Familiei, în specialităţile prevăzute de Nomenclatorul specialităţilor medicale şi farmaceutice.
(3) Preparatorii universitari se confirmă în rezidenţiat după ocuparea postului, prin concurs, potrivit metodologiei prevăzute la alin. (1)."
adica marea "schimbare" inseamna, in fapt, revenirea la o formula generica ce permite MS sa stabileasca prin metodologie ce face cu preparatorii/asistentii.
e o smecherie la mijloc, praf in ochi, fiindca desi aparent e abrogata legea care permitea explicit preparatorilor/asistentilor sa fie numiti rezidenti, asta nu inseamna ca acum nu mai exista portita asta, ci cf.legii (acum proiect) va fi pe deplin la latitudinea MS.
deci vorbim de modificarea proiectului de modificare a legii
adica evident nu e nimic in vigoare la ora asta
insa ma indoiesc sa taraganeze adoptarea, care cred ca va avea loc pana la sfarsitul anului. daca se va proceda ca si cu legea 463/2004 (care modifica tot legea asta), ei bine ea a trecut prin parlament in numai 10 zile.
Cred ca istoria acestei OUG/legi de organizare a rezidentiatului, cu multele ei modificari si un mers in zig-zag, merita un pic de atentie, si ca sa nu mai bajbaim prin cadrul legal, iata intreg traiectul ei, cu TOATE modificarile suferite de-a lungul timpului:
- ciushka
- elder
- Posts: 661
- Joined: Fri Jun 09, 2006 1:49 am
- Location: de la dracu in praznic putin pe stanga
- Contact:
-
- senior
- Posts: 106
- Joined: Sun Jan 29, 2006 9:06 pm
- Location: Targu-Mures
s-a schimbat schimbarea!
Proiectul de lege mai poate fi modificat de catre MS pana ce este depus in Parlament.De fapt asta e si ratiunea pentru care e pus pe site si supus discutiei.Cel putin teoretic!DAR!!odata ajuns in parlament el poate fi modificat pana la o forma absolut diferita de cea propusa de minister!(vezi cazul ANI,ministerul justitiei)!Deci suntem in continuare,scuzati expresia neacademica, la mana alesilor nostri din Parlament.
Asa ca nu ne ramane decat sa-i assteptam pe cei multi si ....drepti!
Pana atunci....rabdare si tutun!
P.S.eu unul vad mai importanta forma in care se va desfasura examenul!Evident e esentiala si bibliografia mai ales ca eu unul am certitudinea ca se va modifica radical!
Asa ca nu ne ramane decat sa-i assteptam pe cei multi si ....drepti!
Pana atunci....rabdare si tutun!
P.S.eu unul vad mai importanta forma in care se va desfasura examenul!Evident e esentiala si bibliografia mai ales ca eu unul am certitudinea ca se va modifica radical!
Festina lente....
- alinamihaela
- senior
- Posts: 146
- Joined: Fri Nov 24, 2006 2:39 pm
- Location: iasi
[quote="Carpantier"]adica cum, daca tu esti maritata inseamna ca trebuie sa gaseasca ministeru post pt tine unde lucreaza sotu?[/quote]
Asa era pe vremuri...si asa mi se pare normal...doar nu o sa se apuce lumea sa divorteze de acum,nu? Ar trebui sa se acorde transfer asa cum se face si la rez daca ai motiv bine intemeiat.Nu te supara pe mine!!
Asa era pe vremuri...si asa mi se pare normal...doar nu o sa se apuce lumea sa divorteze de acum,nu? Ar trebui sa se acorde transfer asa cum se face si la rez daca ai motiv bine intemeiat.Nu te supara pe mine!!
-
- senior
- Posts: 106
- Joined: Sun Jan 29, 2006 9:06 pm
- Location: Targu-Mures
Argument!?
1.De ceva vreme nu se mai editeaza si nu se mai gaseste prin librarii Angelescu!
2.Editura TEORA scoate Schwartz! Ma indoiesc ca sunt atat de imbecili sa plateasca o groaza de bani drepturi de autor, traducere, editare etc. fara sa aiba "inside information"!
3.Se preconizeaza ceva schimbari in ceea ce priveste rezidentiatul (vezi proiectul de lege)...
Pentru mine sunt niste argumente suficient de convingatoare ca sa astept cu nerabdare modificarea tematicii (in ceea ce priveste chirugicalele)!
2.Editura TEORA scoate Schwartz! Ma indoiesc ca sunt atat de imbecili sa plateasca o groaza de bani drepturi de autor, traducere, editare etc. fara sa aiba "inside information"!
3.Se preconizeaza ceva schimbari in ceea ce priveste rezidentiatul (vezi proiectul de lege)...
Pentru mine sunt niste argumente suficient de convingatoare ca sa astept cu nerabdare modificarea tematicii (in ceea ce priveste chirugicalele)!
Festina lente....
- ciushka
- elder
- Posts: 661
- Joined: Fri Jun 09, 2006 1:49 am
- Location: de la dracu in praznic putin pe stanga
- Contact:
schwartz e la teora de cam doi ani daca nu ma insel.costa cam un salariu si jumatate de rezident normal
legea o sa o vedem sigur in monitorul oficial
forma finala
tre sa ne miscam repede
chiar daca vrem ceva care seamana a comunism sa nu uitam ca aplicarea la nivel de tara a fost prin nivelare la nivelul celui mai de jos(noi vrem la nivelul celui de sus)
asha ca hai sa ne punem mintile luminate la contributie,sa facem o colectie de chestii care ar fi normale privitor la rezidentiat, sa rugam un jurist sau avocat sa le traduca in limbaj oficial si sa vedem care merge cu jalba in protzap.
trebuie facut scandal ca m-am cam saturat ca multi altii dintre voi sa fiu generatie de sacrificiu si a eternelor schimbari
legea o sa o vedem sigur in monitorul oficial
forma finala
tre sa ne miscam repede
chiar daca vrem ceva care seamana a comunism sa nu uitam ca aplicarea la nivel de tara a fost prin nivelare la nivelul celui mai de jos(noi vrem la nivelul celui de sus)
asha ca hai sa ne punem mintile luminate la contributie,sa facem o colectie de chestii care ar fi normale privitor la rezidentiat, sa rugam un jurist sau avocat sa le traduca in limbaj oficial si sa vedem care merge cu jalba in protzap.
trebuie facut scandal ca m-am cam saturat ca multi altii dintre voi sa fiu generatie de sacrificiu si a eternelor schimbari
de obicei de murit se moare doar odata... eu mor in fiecare zi cand ma trezesc si renasc la fiecare adormire( ego dixit)
- faramita
- senior
- Posts: 225
- Joined: Sat May 15, 2004 8:29 pm
Scwartz-ul, cum s-a zis si mai sus, e pe piata de cca 2 ani; la vremea respectiva am avut ocazia sa vb cu un directoras-menegeras de la Teora pe care, din una-n alta, l-am intrebat direct daca "stie ceva" legat de treaba asta ( reamintesc: asta se intampla acum 2 ani!), la care respectivu' a scaldat-o f. politicos; in opinia mea, sansele sa se introduca la biblio sunt destul de crescute (coroborat cu ne-reeditarea Agelescului de ceva vreme...).
Eu am dat rezi anul asta si eram cert ca se va baga de la rezi 2006, de aia l-am si luat (m-am simtit mai fraier cu cca 5 mil)
Mdea...
Eu am dat rezi anul asta si eram cert ca se va baga de la rezi 2006, de aia l-am si luat (m-am simtit mai fraier cu cca 5 mil)
Mdea...
Un prost cauta sensul vietii...un nebun il stie!
-
- senior
- Posts: 227
- Joined: Tue Aug 15, 2006 9:53 am
Ciushka, de acord cu tine! Eu as mentiona cateva lucruri care mi s-ar parea normale in privinta acestui examen; din pacate nu cunosc niciun jurist/avocat ... dar daca ultima solutie ar fi sa protestam in strada, contati si pe mine
Eu cred ca una dintre cele mai mari probleme o constituie faptul ca de la un an la altul exista posibilitatea sa se faca schimbari majore si noi sa fim anuntati pe ultima suta de metri. Ar trebui sa fim anuntati cu 1an inainte daca se fac schimbari in tematica&bibliografie (chiar si schimbari minore, nu de alta, dar cine stie ce definitii au ei pt "minor/major" ). De ex, noi avem toate sansele sa ne trezim cu trunchi comun la ex si cu o alta bibliografie si lucrul asta sa fie anuntat in vara. Iar in cazul in care vom avea de inv din Harry&Schwartz, in mod cert vor fi avantajati cei care momentan invata pt medicale. De altfel chiar ma mir ca cei care sunt acum anul 6 nu-si dau seama ca daca li se anunta alta bibliografie in iunie ar avea de fapt doar 4luni de invatat.
Mi s-ar mai parea corect ca, odata adoptat un sistem, sa se mentina un nr de ani (si sa se si specifice cati ani se mentine fara sa mai aiba dreptul sa intervina).
O alta problema ar fi paginatia; ar trebui ca la publicarea bibliografiei sa se indice si nr de pag (in harry sunt destule trimiteri la alte cap, incat ajungi m mult sa te enervezi decat sa inveti).
Intrarea in rezi ar trebui sa se faca NUMAI prin ex national (sa nu existe nicio posibilitate de a se confirma asistenti universitari ca rezidenti) si ex de medic specialist sa poata fi sustinut doar de cei care au promovat rezidentiatul. De altfel ar fi grozav si ca ex pe post sa fie unul national (dar asta nu cred ca mai tine de rezi).
Stagiatura...ma gandesc totusi ca e un lucru bun, mai ales in cazul in care se va renunta la redistribuirea pe mefe.
Eu cred ca una dintre cele mai mari probleme o constituie faptul ca de la un an la altul exista posibilitatea sa se faca schimbari majore si noi sa fim anuntati pe ultima suta de metri. Ar trebui sa fim anuntati cu 1an inainte daca se fac schimbari in tematica&bibliografie (chiar si schimbari minore, nu de alta, dar cine stie ce definitii au ei pt "minor/major" ). De ex, noi avem toate sansele sa ne trezim cu trunchi comun la ex si cu o alta bibliografie si lucrul asta sa fie anuntat in vara. Iar in cazul in care vom avea de inv din Harry&Schwartz, in mod cert vor fi avantajati cei care momentan invata pt medicale. De altfel chiar ma mir ca cei care sunt acum anul 6 nu-si dau seama ca daca li se anunta alta bibliografie in iunie ar avea de fapt doar 4luni de invatat.
Mi s-ar mai parea corect ca, odata adoptat un sistem, sa se mentina un nr de ani (si sa se si specifice cati ani se mentine fara sa mai aiba dreptul sa intervina).
O alta problema ar fi paginatia; ar trebui ca la publicarea bibliografiei sa se indice si nr de pag (in harry sunt destule trimiteri la alte cap, incat ajungi m mult sa te enervezi decat sa inveti).
Intrarea in rezi ar trebui sa se faca NUMAI prin ex national (sa nu existe nicio posibilitate de a se confirma asistenti universitari ca rezidenti) si ex de medic specialist sa poata fi sustinut doar de cei care au promovat rezidentiatul. De altfel ar fi grozav si ca ex pe post sa fie unul national (dar asta nu cred ca mai tine de rezi).
Stagiatura...ma gandesc totusi ca e un lucru bun, mai ales in cazul in care se va renunta la redistribuirea pe mefe.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests