Top 5 nemultumiri legate de facultate

care ne mananca zilele
User avatar
cerebrex
newbie
newbie
Posts: 12
Joined: Thu Jul 31, 2003 3:07 am

Top 5 nemultumiri legate de facultate

Postby cerebrex » Thu Apr 08, 2004 9:16 am

Fiecare dintre noi a trecut prin momente cand a invocat stramosii pe linie materna ai celor care i-au taiat din bursa, au tinut o serie de cursuri de toata jena, au inventat anul V, au furat rezidentiatul si mai stiu eu ce alte zeci de motive. Din nefericire, Romania anului 2004 ne ofera din ce in ce mai multe motive sa apelam la bietele precursoare ale contemporanilor nostri. Haideti sa adunam aceste motive, sa tragem linie si sa vedem ce iese.

Mai putin evident este faptul ca se construieste un masiv background de ordin legislativ (dar si socio-cultural) pe care il putem folosi pentru a corecta macar o parte din aceste sa le zicem scapari ale sistemului. Exista cativa obisnuiti ai acestui forum care de-abia asteapta sa analizeze, sa evalueze si sa gaseasca diverse cai prin care mai mici sau mai mari neajunsuri ale vietii de student la medicina pot fi corectate.

Atentie, cu cat mai concrete nemultumirile, cu atat mai concrete raspunsurile si caile de actiune.

Iata asadar propunerile mele:

1. anul V: organizare
2. rezidentiat 2003: organizare, tendinta la "descentralizare"
3. sase-zece studenti la un singur salon
4. dotarea si programul bibliotecii
5. lipsa accesului la informatii

User avatar
adi
elder
elder
Posts: 1119
Joined: Sun Jul 06, 2003 9:40 am

Re: Top 5 nemultumiri legate de facultate

Postby adi » Thu Apr 08, 2004 11:04 am

1-5 rolul neglijabil al studentilor in luarea deciziilor ce ii privesc, lipsa posibilitatii unui feedback real din partea acestora (inclusiv prin asa-zisi reprezentanti). Cred ca de aici porneste totul.

User avatar
victor
elder
elder
Posts: 1761
Joined: Sun Jul 06, 2003 8:22 am
Contact:

Postby victor » Thu Apr 08, 2004 12:03 pm

http://med.pub.ro/ssmb/index.php?menu1=facultate
pentru cei care vor sa isi aduca aminte - aici e un punct de start.: programa analitica de studii - in ultima versiune pe care UMF s-a chinuit sa o produca, de acum cativa ani.


- lipsa de informare - ceea ce creeaza avantaje pentru cei care mai mult sau mai putin stiu - cum e cu modulele, cum e cu seriile, asistentii, profii (de cautat), secretarele, sa zicem bursele, cum e cu decontarea unui congres, tabere, diverse.

- spitale/serii/profi foarte inegali ca valoare: ce vina am avut eu in anul I ca nu am stiut ca trebuie sa caut ("prin secretare") seria lui Ispas daca vreau anato, tre sa ma feresc de Niculescu - etc. Pe urma problema s-a repetat cu semio - ...

- mecanisme extrem de vagi si inexistente de contestare in cadrul autonomiei universitare pentru orice probleme - lipsa de responsabilizare clara, de regulamente, si acolo unde sunt - regulamente vagi, foarte vagi, inutile pana la urma la orice altceva decat la o impresie de legalitate. Tupeu administrativ si birocratic.

- bibioteca/carti/manuale/documentare - vai si-amar. Internet idem -doar in facultate, mai nou - din fericire.

- coruptie/favoritisme: regulile nu sunt egale pentru toti, atunci cand exista reguli. cadouri, atentii, spagi (pentru repetarea unui an pe motiv medical, burse sociale, cazari etc).

User avatar
seb
senior
senior
Posts: 128
Joined: Fri Jul 11, 2003 1:56 am
Location: Virginia
Contact:

Postby seb » Thu Apr 08, 2004 12:48 pm

Si eu sunt de acord ca rolul studentilor e mult prea neinsemnat in intregul mers al lucrurilor.

Cred ca ar trebui reorganizat cumva sistemul de luare a deciziilor, in special cele legate de reforme ce se pot face (blocarea unor asa zise reforme sau pornirea unora necesare).

Mie mi se pare o idee buna sa fie dublat sistemul de reprezentare a studentilor (care intr-adevar a fost 99% ineficient pe luarea deciziilor in facultate/universitate) cu un sistem de evaluare a opiniei studentilor (si poate de ce nu si a cadrelor didactice). Nu stiu daca e o idee buna dar poate fi completata si de alte metode ar fi o varianta de a iesi din dezastrul in care mie mi se pare ca ne aflam.

Mai cred ca o problema extrem de importanta este (ne)respectul pe care-l au cadrele didactice pentru studenti, insa din pacate e un flagel romanesc si nu unul care tine doar de universitatea noastra. De aici se ajunge si la imposibilitatea studentilor de a exercita un feedback real, suprapus si peste coruptie bineinteles feedback-ul se duce.. pe Dambovita in jos.

Din aceste motive ma gandeam ca genul sondaje de opinie ar fi utile pentru ca daca s-ar face corect pentru ca nu fac altceva decat sa reflecte parerea "maselor" si nu va fi expusa o persoana anume pentru parerea pe care o are si mai mult sugereaza decizia care ar trebui luata pe criterii democratice.

Seb
http://www.americas400thanniversary.com/ Nici n-au trecut 400 de ani si hop si eu.. :D

"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."

User avatar
originaltup
elder
elder
Posts: 1749
Joined: Sun Jul 06, 2003 11:52 am
Location: Ohio

Postby originaltup » Thu Apr 08, 2004 1:45 pm

coruptie si iar coruptie.
Asistentii alesi pe baza de ochi frumosi sau farmece testate si care isi bat joc de tine, profii pusi pe aceeasi baza, examenele la care se stiu grilele dinainte, and so on.
Eu chiar astept momentul incare invatamantul medical romanesc o sa se prabuseasca, pt ca nu mai atunci se poate construi de la zero ceva durabil. Acum cu toate initiativele posibil bune tot vor ramane putregaiuri si carti de joc in fundatie.
"There is a big difference between knowing the path, and walking the path"

User avatar
zziggy
junior
junior
Posts: 26
Joined: Sun Jul 06, 2003 8:32 am

Postby zziggy » Thu Apr 08, 2004 4:44 pm

Dupa ce terminati facultatea asta - credeti ca veti stii medicina? Mai am putin - si asta e certitudinea care mi s-a format de ceva vreme: suntem multi - multi sudenti, si e foarte usor sa termini o facultate de medicina, si e atat de usor sa nu stii nimic.

Eu unul cred din anul 4 incolo cea mai mare grija am avut-o la unele module "mai grele" a fost a absentelor. Medicina pe care am invatat-o (si sunt studinte bursier de mic, castigator in maratonul de "vreau bursa" in fiecare an) e nula si neavenita fata ce ce asteptari aveam cand am intrat in facultate.

1. calitatea invatamantului teoretic, practic, sau de documentare
2. sistemul de examinare
3. sistemul de motivare (burse, tabere&c)
4. viitor absolut inexistent: rezidentiat vraiste, incadrare in post vraiste, sistem sanitar la pamant,
5. eu si colegii mei - toti geniali
.. and there you were, taking flowers from my grave
.. and there you were, stealing flowers from my grave

User avatar
HELGA
junior
junior
Posts: 99
Joined: Sun Jul 06, 2003 11:42 pm

Postby HELGA » Thu Apr 08, 2004 11:35 pm

1.asistenti incadrabili in categoria jivinelor
2.profii senili sau care n-au nici o legatura cu ce predau
3.micile "atentii"-de la bibliotecara la coordonatorul lucrarii de diploma
4.rezi 2003
5.stilul foarte personal al fiecarei catedre de a face o"lege"cit mai ilogica si evident,mai diferita de a celorlalte,pe tarlaua proprie

hawkeye_pierce
newbie
newbie
Posts: 9
Joined: Thu Mar 11, 2004 1:06 am
Location: bucuresti

Postby hawkeye_pierce » Fri Apr 30, 2004 4:53 pm

pe mine ma nemultumeste lasitatea asistentilor si mai ales unele fosile de pe la diverse catedre ... mai ales fizio
cu prostul nescolarizat te lupti putin si ai scapat
dar duci o lupta colosala cu prostul care are scoala

User avatar
Phat Skidz
dɥɐʇ sʞıpz
Posts: 17809
Joined: Sun Jul 06, 2003 9:51 am

Postby Phat Skidz » Sat May 08, 2004 4:03 pm

Mã intrebam ce s-ar intâmpla dacã, in cursul viitoarei noastre cariere de medici europeni, cineva si-ar da seama si ar vrea sa speculeze in vreun fel faptul ca am absolvit o facultate care functioneaza temporar ilegal, fãrã cartã. Poate e improbabil, dar nu imposibil. Dupa mine, asta ar trebui sa fie principalul motiv de protest din partea studentilor. Am fi singuri, pentru ca lui Oprescu nu i-ar placea sa explice de ce, in anii in care a fost in Senat, Consiliu sau pe unde o fi fost, problema asta nu s-a rezolvat. E greu de crezut ca sindicatele studentesti au tolerat-o si ele de atâta vreme, desi mie mie mi se pare ca ar fi trebuit sa produca o reactie prompta si viguroasa. In schimb, eu unul am aflat de treaba asta de-abia cu ocazia alegerilor.
Cam in cât timp vom avea o noua cartã? E vreo sansa sa fie inainte de sfârsitul anului asta universitar? In ce proportie studentii vor partcicipa la redactarea ei?
Sincer va spun, eu as pune treaba asta in capul afiselor protestelor studentesti. Poate ca, in societatea otomano-bizantina in care traim, absenta unei carte universitare nu conteaza prea mult, dar intr-o viitoare societate europeana ar putea striga la cer.

Asta ar fi o nemultumire mai imediata.

Printre cele cronice, sunt de acord cu Zziggy la primul punct. As vrea sa mi se fi dat posibilitatea sa invat "de-adeavarat". Si cred ca marea carenta e cea de modele, de medici si profesori care sa fie adevarate modele, adevarati maestri. Sa nu trebuiasca sa fi complet singur când inveti. Mie mi-e dor de un maestru, vreau sa fiu un discipol autentic. Mi-e dor de uriasii de alta data ai medicinii, in umbra carora s-a nascut scoala asta.
Singurii maestri pe care-i mai avem sunt demult defuncti, mai traiesc doar in tratate si in legende.
Pentru ca medicina se face stând pe umerii uriasilor. Fara ei, traditia invocata de generatia profesorilor inexistenti e si ea doar câteva nume pe niste pietre de mormânt.
SUNT BOȘOROGUL IMEDULUI

User avatar
cerebrex
newbie
newbie
Posts: 12
Joined: Thu Jul 31, 2003 3:07 am

Postby cerebrex » Tue May 11, 2004 12:25 am

In ultimii trei ani, chiar daca nu a fost capul de afis al motivelor de opozitie, absenta cartei universitare a fost semnalata atat cu ocazia discutiilor care au dus la infiintarea RSM (discutii purtate in cadrul biroului de senat), cu ocazia protestului studentesc din toamna 2002 ("celebra" foaie de observatie este si acum pastrata de unii profesori), precum si in sedintele de senat consacrate alegerilor pe UMF. De fiecare data, abordarea acestui subiect a condus la reactii de tip histrionic din partea fostului rector, suficiente pentru a-i face pe toti cei de fata (i.e. profesori) sa "uite" ca subiectul a fost adus in discutie. Subiecte de tipul "carta universitara", "regulamentul de ordine interioara al facultatii", "regulament de alegeri" si "regulament pentru camine si cantine" sunt in mod constant asimilate opozitiei fata de oranduire si tratate ca atare, de la privirea brusc speriata si fugara a secretarelor, pana la tipetele isterice de genul "asta e curata nesimtire, ar trebui sa aveti respect macar pentru scaunul asta (decan/rector), daca nu pentru persoana mea" scoase de catre conducatori cand vechea problema era pusa pe tapet.

Nu exista, intr-adevar, motiv mai clar de revolta decat absenta cartei universitare, pentru ca toate problemele universitatii noastre de la structurile de conducere viciate, pana la starea caminelor, isi au originea direct sau indirect in vidul creat de lipsa regulilor.
Din nefericire, pana la proba contrarie, protestele depind de numarul de participanti, iar din motive asupra carora nu pot decat specula, extrem de putini par a fi deranjati de absenta regulilor. Vorbeam aseara cu un prieten care a studiat cativa ani in Germania si care imi povestea ca in momentul in care s-a pus problema concedierii a in jur de 50% din asistentii universitari ai universitatii respective, din motive de subfinantare, studentii au iesit in masa la proteste de strada. Peste 6000 dintre cei aproape 8000 de studenti au iesit spontan in strada. De ce? Pentru ca li se parea revoltator sa faca o facultate fara seminarii (lp-uri), in conditiile in care concedierea asistentilor universitari ar fi dus la suspendarea seminariilor.
Cati dintre cei pe care ii cunosti ar iesi spontan in strada pentru un principiu?

PS: admir modul barbatesc in care indivizii din UMF inteleg sa trateze cererile legale (cf. legii 544 a accesului la informatii publice) pe care cativa studenti le-au depus pentru a intra in posesia unei copii a cartei universitare, si anume injurii adresate studentilor si plasarea responsabilitatii, implicit a sanctiunilor administrative in carca unor angajati ai rectoratului.

User avatar
victor
elder
elder
Posts: 1761
Joined: Sun Jul 06, 2003 8:22 am
Contact:

Postby victor » Tue May 11, 2004 6:36 am

vlad stroescu wrote: As vrea sa mi se fi dat posibilitatea sa invat "de-adeavarat". Si cred ca marea carenta e cea de modele, de medici si profesori care sa fie adevarate modele, adevarati maestri. Sa nu trebuiasca sa fi complet singur când inveti. Mie mi-e dor de un maestru, vreau sa fiu un discipol autentic. Mi-e dor de uriasii de alta data ai medicinii, in umbra carora s-a nascut scoala asta.
Singurii maestri pe care-i mai avem sunt demult defuncti, mai traiesc doar in tratate si in legende.
Pentru ca medicina se face stând pe umerii uriasilor. Fara ei, traditia invocata de generatia profesorilor inexistenti e si ea doar câteva nume pe niste pietre de mormânt.


referitor la PLx 142/2004 - si viitorul invaţămîntului românesc - http://medicina.no-ip.org/forum/viewtop ... 8502#18502

5. învăţământul medical are nevoie de formatori membri ai breslei medicale care sa pregătească tânărul aspirant pentru intrarea in breasla medicala. Este astfel necesar ca formatorii studenţilor la medicină si a rezidenţilor sa fie medici specialişti, cel puţin rezidenţi. Astfel – consideram fundamental si necesar ca un criteriu de examen al preparatorilor in disciplinele clinice sa fie acela de a avea cel puţin statutul de rezident. Cum ar putea sa pregătească studenţii un preparator care nu a dat niciodată rezidenţiatul pentru a obtine pozitia dorită la concursul de rezidenţiat? Aceasta propunere legislativă realizează premizele distrugerii ultimei norme calitative in învăţământul medical, experienţa clinică a celui care educă studenţii fiind transformată dintr-o necesitate, dintr-o condiţie apriorică desfăşurării actului pedagogic - într-o premiere succesivă desfăşurării activizaţii didactice. Viitorii formatori de scoală medicală românească nu vor fi făcut dovada naţională a competenţei lor.

User avatar
Phat Skidz
dɥɐʇ sʞıpz
Posts: 17809
Joined: Sun Jul 06, 2003 9:51 am

Postby Phat Skidz » Tue May 11, 2004 8:52 am

cerebrex wrote:Nu exista, intr-adevar, motiv mai clar de revolta decat absenta cartei universitare, pentru ca toate problemele universitatii noastre de la structurile de conducere viciate, pana la starea caminelor, isi au originea direct sau indirect in vidul creat de lipsa regulilor.
Din nefericire, pana la proba contrarie, protestele depind de numarul de participanti, iar din motive asupra carora nu pot decat specula, extrem de putini par a fi deranjati de absenta regulilor.

...

Cati dintre cei pe care ii cunosti ar iesi spontan in strada pentru un principiu?


Poate ca ar iesi, daca ar fi direct interesati si li s-ar explica in ce fel vidul lipsei regulilor poate afecta grav si foarte direct prezentul si viitorul lor de medici. Marea majoritatea a studentilor au auzit acum de LMPopescu, de la televizor, si nu dau nici acum doi bani pe el (pe buna dreptate), iar situatia Cartei nu o intelege nimeni prea bine, pentru ca nu e explicata de nimeni cum trebuie. Cum am mai zis si alta data, sa invinovatim colegii nostri ca nu se implica nu ajuta la nimic, si mult mai utila ar fi o iesire din obscuritate, informatii clare, fara sensuri ascunse.
In caz ca nu v-ati dat seama, aceeasi majoritate de studenti se sinchiseste prea putin de certurile dintre profesori. Din nou, pe buna dreptate: dispretul propriilor studenti este cel mai usturator vot de blam pe care il pot primi acesti pseudo-profesori, daca ar fi in stare sa-l simta.
Dar poate ca studentii s-ar sinchisi mai mult daca ar realiza ca invata la o facultate care functioneaza fara temei legal.
SUNT BOȘOROGUL IMEDULUI

User avatar
victor
elder
elder
Posts: 1761
Joined: Sun Jul 06, 2003 8:22 am
Contact:

Postby victor » Tue May 11, 2004 9:00 am

dispretul propriilor studenti este cel mai usturator vot de blam


nu cred:

0. nu e vot, e chiul
1. nu e dispret, e indiferenta
2. nu e usturator, e indiferent (pentru ei)
3. e vorba de pielea noastra in cele din urma, nu a lor - deci nu ar trebui sa ne pese atat de putin

User avatar
Phat Skidz
dɥɐʇ sʞıpz
Posts: 17809
Joined: Sun Jul 06, 2003 9:51 am

Postby Phat Skidz » Tue May 11, 2004 2:05 pm

Nu, victor, nu e chiul. Indiferenta nu e un gest de dispret ostentativ, de acord, dar este dispret totusi. Daca in toata povestea asta ar fi fost implicati niste profesori emblematici, pe care i-am fi respectat, admirat, iubit, n-ar fi existat indiferenta. Indiferenta arata exact cât de mult conteaza profesorii astia pentru noi. Z e r o. Aaa, ar putea, daca ar vrea, sa ne faca mult rau, e adevarat. Dar sunt incapabili sa ne faca bine. Deci, ca profesori, nu conteaza, nu exista.
Stiu ca "lor" nu le pasa, si ca indiferenta studentilor nu poate fi o forma de protest. Nici n-am vrut sa zic asa ceva. Pentru ca studentii sa se implice, ar trebui sa stie, nu numai ce au de pierdut si ceea ce au de câstigat, dar si in ce fel aceste lucruri sunt legate, concret, de "conducerea" unuia sau altuia dintre acesti ilustri necunoscuti, pe care adesea ii vezi la televizor si niciodata la cursuri. Altminteri, ramâi cu puternica impresie ca intri in razboiul altcuiva.
Oricum, nimeni nu se va implica doar pentru ca il faci tu "chiulangiu". Cu tot respectul.
Dar lucrurile astea s-au mai spus deja, imi cer scuze ca sunt un pic off-topic.
SUNT BOȘOROGUL IMEDULUI

User avatar
victor
elder
elder
Posts: 1761
Joined: Sun Jul 06, 2003 8:22 am
Contact:

Postby victor » Fri May 14, 2004 10:23 am

As vrea sa iti continui rationamentul
"Deci, ca profesori, nu conteaza, nu exista. "

cu: Deci - ca studenti - nu contam, nu existam.

Si intr-adevar - directia pe care ar trebui sa se mearga ar fi doar una a educarii studentilor, si as zice mai precis una a autoeducarii de care fiecare e responsabil. Studentul ca profesor. Nu se mai poate spune ca nu ai stiut, nu ti s-a spus, nu ti s-a predat la scoala - acum e rostul fiecaruia sa intrebe, sa asculte, sa se intrebe ce nu e bine si macar sa se uite la altii care incearca sa tipe, poate aia au priceput ceva. Ca nu exista carta universitara sau care e rolul rectorul in universitate - acestea sunt insasi greselile sistemului ca nu lasa urme (voit sau nu), punctele in care insusi esenta sistemului de invatamant e atinsa. De pilda - conferintele de legislatie medicala, crezi ca pana acum ar fi fost cineva in stare din partea universitatii sa vorbeasca despre carta? Ar fi trebuit rectorul - dar rectorul a vorbit in senat una, ulterior alta - a rescris pur si simplu istoria propiilor declaratii din senat, darmite cele publice.

Oricum, nimeni nu se va implica doar pentru ca il faci tu "chiulangiu". Cu tot respectul.


(ai dreptate - daca il fac _eu_ chiulangiu pe cineva, nu conteaza la nimic. Nici nu imi propun sa conving pe cineva, daca acesta nu se convinge singur). E datoria studentilor sa se autoeduce, nu a "cuiva" sa ii educe (am ajuns la concluzia ca nu exista profesori impreuna)- iar ulterior sa isi certe educatorii ca nu isi fac treaba. Aici e chiulul - ne privim cu nonsalanta si iresponsabilitate "autoeducarea" - de ce s-a ajuns aici, cine ar fi putut face ceva mai bun pentru o educare/autoeducare mai buna - nu suntem responsbaili pentru pielea noastra - suntem niste copiilasi inocenti mancaiarmama care merg cu valul si nu ne gandim mutarile prea mult si de care toti ar trebui sa aiba grija si sa ii infofoleasca bine sa doarma ca pruncii. Educarea nu se poate face "acut" - iar lumea nu e interesata sa se autoeduce sau sa se lase educata (ghidata) de cateva flyere care ar fi putut sa ii dea cateva trimiteri inspre care sa sape sa vada ce se intampla si sa incerce sa faca ceva. Pe forumul asta este material pentru 3 saptamani in sir de proteste - si totusi nu se misca nimic - pentru ca prea putini citesc sau - si mai putini - discuta.

Chiulim la autoeducatie si avem pretentia ca suntem scutiti de responsabilitate: "nu s-a spus la curs". Asta a ajuns mottoul studentului la medicina in 6 ani, la cursurile de medicina si la problemele legate de societate, educatie, legislatie, sistem. Si tot respectul pentru chiulangii care se autoeduca, si nici un pic de respect pentru chiulangii care pur si simplu chiulesc si nu conteaza, nu exista :lol:

ps. ca remarca: ai observat ca in general contestatarilor li se zice sa se duca sa invete? sa isi vada de invatat? partea a doua e imediat de discreditare: pentru ca nu inveti esti in strada, nicidecum pentru ca inveti sau vrei sa inveti. Daca le aduci aminte de educare/autoeducare - si de cat si ce ai invatat - totul se termina in haos: e clar ca e sfarsitul :)

User avatar
Phat Skidz
dɥɐʇ sʞıpz
Posts: 17809
Joined: Sun Jul 06, 2003 9:51 am

Postby Phat Skidz » Sun May 16, 2004 1:15 am

victor wrote:ps. ca remarca: ai observat ca in general contestatarilor li se zice sa se duca sa invete? sa isi vada de invatat? partea a doua e imediat de discreditare: pentru ca nu inveti esti in strada, nicidecum pentru ca inveti sau vrei sa inveti. Daca le aduci aminte de educare/autoeducare - si de cat si ce ai invatat - totul se termina in haos: e clar ca e sfarsitul :)


Victor, ai dreptate in mare parte. Dar care este protestul actual al reprezentantilor studentilor? "Vrem sa invatam?". Nu. E vorba de alegeri frauduloase, de lupta pentru putere. Lucruri de care studentul obisnuit nu se simte apropiat. Mie cel mai mult mi-a placut când s-a scandat "Vrem sa stam in tara, nu ne dati afara". Dar nici de punctul asta nu se mai apropie studentul obisnuit, care isi face planuri ingenioase de evadare. Un student la medicina nu se poate educa in sensul intelegerii subtilitatilor sau, din contra, grosolaniilor politice. Nu poti sa ceri asa ceva unui student, si, in momentul asta, studentul obisnuit habar n-are ce sa creada, si nu simte nici o apropiere intre protestele in curs si nemultumirile lui.
Studentul obisnuit nu mai are nici macar un simt al onoarei care sa-i dea voie sa simta pata care se imprima, cu povestea asta, si pe obrazul lui. Da, prieteni, daca nu vom pleca de aici cu obrazul patat, oricum nu vom putea aduce numele facultati ca garant al onoarei noastre. Dar aud deja râsete, asa ca ma opresc.
SUNT BOȘOROGUL IMEDULUI

User avatar
victor
elder
elder
Posts: 1761
Joined: Sun Jul 06, 2003 8:22 am
Contact:

Postby victor » Sun May 16, 2004 10:18 am

Parerea mea e ca acestea se implica: daca esti nemultumit real de ceva- incepi sa gandesti de ce depinde, si urci pe firul raului in sus pana ajungi la cauza. Si asta o faci chiar tu - in baza principiului "daca nu eu, atunci cine". Pe drum mai gasesti pesti d-astia ciudati care merg in sens invers, si mai gasesti cu cine sa te asociezi. Asa se poate face cu urmatoarele de pilda, si acum strict vorbesc de ce m-a adus "aici" - cazul meu:

- de ce nu mai exista cursul de pedagogie in umf pentru studentii - desi cerut de studenti, anul acesta chiar cu cateva sute de semnaturi? dar in schimb se construieste o catedra de medicina alternativa, poate nu atat de ceruta - dar care are "omul" care sa o conduca? urci in sus - treci de decanat si ajungi la rectorat cu explicatiile.
- de ce biblioteca e atat de vraiste? tot la rectorat ajungi, dupa ce treci de lipsa unui regulament de achizitii al bibiotecii
- de ce atata organizare in cadrul UMF (managemnt info, burse, abonamente(!), camine, etc)? de la ce sau cine se trage?


Iar cauza "cauzelor" este (pe langa exact omul in sine si valoarea lui) momentul alegerilor - contestabil din start anul acesta. E drept ca vine cu imaginea caracteristica de lupta pentru putere, dar daca e sa intri si mai mult in contextul "actualei puteri" - si vrei sa vezi, vezi. E pacat ca lumea nu vrea sa vada - si real nu exista solutii usoare pentru problema asta, usoare asa cum ne-am obisnuit sa privim facultatea. Poate daca am pretui-o mai mult ar exista solutii, dar noi singuri intre noi ne deconsideram valoare, poate fata de exterior mai avem din cand in cand pretentii de elita. La noi bursa nu mai inseamna nimic, nota de 10 nu mai inseamna nimic, noi nu mai stim usor ce calitate avem, ne putem minti chiar daca am luat 5 - sau 10, ca facem ceva sau nu - suntem la fel geniali.

Si ai dreptate cu

Un student la medicina nu se poate educa in sensul intelegerii subtilitatilor sau, din contra, grosolaniilor politice. Nu poti sa ceri asa ceva unui student, si, in momentul asta, studentul obisnuit habar n-are ce sa creada, si nu simte nici o apropiere intre protestele in curs si nemultumirile lui.


dar asta ar trebui sa cerem de la fiecare dintre noi - si ulterior de la fiecare student - si nu sub numele de "grosolanii politice", ci sub numele de cauza, de efect, de lant al cauzalitatii - de responsabilitatea celor care genereaza aceasta stituatie in care se afla UMF, studentii, profesorii etc. Dar cine mai gandeste la "de ce" intre noi - statistic vorbind - in conditiile in care de-abia afirmam ce nu e in regula? iar daca cineva spune ce nu e in regula si de ce s-a ajuns aici, se intelege sigur ceva nu e in regula, stie si vrea prea multe, e lupta de putere - de unde ar stii atatea altfel?



Nu pot sa ma abtin cu o intrebare perversa - aplicatie practica la ce am spus mai sus: Stie cineva de cate semnaturi (si ale cui) este nevoie in UMF pana a ajunge bursa sau abonamentele de la ministerul educatiei la student? Si mai pun o intrebare si mai perversa: E vorba de ceva ce ne intereseaza, sau nu ne intereseaza - ar trebui sau nu ar trebui sa ne intereseze?


----
( vezi si http://www.expres.ro/social/?news_id=154919 - un articol foarte coerent despre ce nu se mai poate ca pana acum).

User avatar
doctorpieleanu
senior
senior
Posts: 134
Joined: Sun Oct 05, 2003 11:50 pm
Location: Bucuresti

top 5

Postby doctorpieleanu » Sat Jun 12, 2004 1:40 am

Una din ideile care mi-au venit in minte in anul I ,cand am vazut cum stau lucrurile in facultate,a fost ,ca studentul sa aduca la sfarsit de an o scrisoare in care sa-si exprime nemultumirile in legatura cu anul recent incheiat.
La vremea respectiva asta simteam. Ar fi fost o dovada de respect pentru studenti ,o dovada ca mai marii nostrii se preocupa de imbunatatirea sistemului educationall.Nu s-a intamplat! Nici nu ma astept sa se intample.

User avatar
seb
senior
senior
Posts: 128
Joined: Fri Jul 11, 2003 1:56 am
Location: Virginia
Contact:

Postby seb » Sat Jun 12, 2004 12:12 pm

Studentii vin si pleaca intradevar si poate pare greu de crezut ca schimbarea in bine ar putea fi influentata de studenti.

Din pacate in lipsa altor "presiuni" care sa forteze mersul lucrurilor spre un mai bine (la nivel national romanul asteapta ca UE sa faca presiunile, poate vom beneficia si noi de efect..) studentii pot fi si trebuie sa fie un factor important.
Cred ca toata lumea s-a gandit la modalitati de feedback si de exprimare a nemultumirilor. Impreuna cu unii colegi am vazut-o ca pe o evaluare de tip sondaj de opinie efectuata in randul tuturor studentilor. Cred ca si ideea cu scrisorile ar putea sta in picioare dar mie mi se pare mai greoaie pentru ca sunt greu de cuantificat problemele daca te alegi cu sute si mii de scrisori scrise liber.
De la idee urmeaza pasul cel mai important si anume punerea in practica. Cativa studenti am incercat si am efectuat un studiu pilot de evaluare a unor stagii din anul IV. Cred ca rezultatele obtinute au aratat in primul rand ca astfel de studii se pot face relativ usor si indica extrem de clar unde sunt problemele. Am incercat sa prevedem in carta universitara existenta si importanta unor astfel de studii; normal ca nu s-a acceptat asa cum ne-ar fi placut noua dar a fost un prim pas in a-i convinge pe profesori sa le accepte.
Deocamdata s-a aratat doritor de a pune in aplicare proiectul un coleg din anul III. Sper ca si el si ceilalti care vor mai fi studenti (eu termin anul asta) sa faca suficiente "presiuni" pentru a convinge si pentru a implementa astfel de sondaje.

Din pacate mentalitatile sunt cele care fac cele mai mari greutati si la noi. Si mai ales mentalitatile profesorilor cred ca sunt o problema pentru ca ei au prins intr-adevar o revolutie si nu noi care am avut decat sa ne formam si nu sa ne schimbam. Ei inca nu accepta notiunile vestice de evaluare corecta in schimb li se pare normal ca un student sa nu faca parte din consiliu daca nu are "pregatire profesionala corespunzatoare". Cand le-am atras atentia ne-au dat peste nas ca-i jignim, ca doar nu vrem sa spunem ca exista cadre didactice care evalueaza inechitabil!??!
Ma intreb de ce profesorii americani nu se simt jigniti si astfel de reguli exista la ei. Probabil ca ei sunt foarte corupti acolo si se simt cu musca pe caciula.

Seb
http://www.americas400thanniversary.com/ Nici n-au trecut 400 de ani si hop si eu.. :D



"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."

Olivia Sgarbura
senior
senior
Posts: 103
Joined: Thu Nov 27, 2003 5:28 pm
Location: prin spitale si universitati

Postby Olivia Sgarbura » Sat Jun 12, 2004 12:32 pm

De fapt, un sistem de evaluare a functionat in acest an pentru cursul "Aspecte sociale si legislative ale practicii medicale"!

Sistemul de evaluare s-a desfasurat cu acordul decanului Ciofu, cu sprijinul prorectorului Coculescu, cel care s-a oferit sa ajute si in construirea chestionarului, si a constat in evaluarea de catre participanti a fiecarei conferinte pe baza unui set de intrebari pus la dispozitie de catre organizatori.

Profesorii l-au privit cu interes si chiar printre ei au existat doritori sa vada concluziile evaluarilor studentilor in ceea ce-i priveste.

Cred ca se desprind cateva idei de aici:
- ideea de feed-back, de evaluare a profesorilor de catre studenti incepe (doar incepe!) sa fie acceptata.
- este cu atat mai realizabil cu cat mijloacele prin care studentii pot sa evalueze sunt mai numeroase (eu am incercat sa pun la dispozitie si paper-based si computer-based :) dar depindea si de limitarile de moment)

Solutia pe care o vad si datorita careia l-am introdus pentru conferintele de legislatie e ca sistemul de evaluare trebuie acceptat treptat iar nu brusc, sa nu aiba spre exemplu de la inceput implicatii asupra salarizarii:
- In primul rand, pentru ca orice chestionar trebuie validat,
- in al doilea rand pentru ca varfurile (profesorii care stiu ca sunt buni - ex. Irinel Popescu) il accepta mai usor decat marea masa (si din clinicile bune trebuie inceput - vezi tentativa Mariei Dorobantu de a evalua activitatea didactica in propria ei clinica!)
- in al treilea rand, studentul trebuie responsabilizat fata de modul de notare. Sigur ca la conferinte, unde nu exista nici o miza de genul nota iar participantii erau voluntari, deci oameni care veneau cu o oarecare placere, nu se punea problema asa. In realitate insa, un om nemultumit de nota trebuie sa dea dovada de aceeasi atitudine ca unul multumit.

Oricum eu sunt convinsa ca se poate face si ca, daca va exista un pic de ajutor, in cativa ani va fi si la noi un sistem functional.

User avatar
Kamikazee
senior
senior
Posts: 124
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:56 am
Contact:

Postby Kamikazee » Mon Jun 14, 2004 3:13 am

..Din pacate am facut modulul pedagogic la sibiu...fara de care nu puteai avea aspiratii universitar-pedagogice...doar ca, insist..din pacate
Nu stiu cum se putea el desfasura la nivel de UMF Carol Davila..dar la nivel de ULBS era un fel de medicina alternativa...multi interesati...prea putini cei care si intelegeau ceva..si asta in principal datorita organizarii ...
Voi spunetzi ca lipseste un feedback elementar student-profesor...eu cred ca exista dar este deficitar..pina la urma problemele studentilor(kiar si in absenta unui sistem de notare efectiv al profilor de catre studenti) ar trebui relatate de catre reprezentantii nostri la nivel de consiliu sau senat... sint curios insa de cite ori a fost prezentata o conditie negativa de catre un student unui for superior..(si nu acuz pe nimeni de nimic)
Metodele de evaluare elev-profesor probabil ca o sa functioneze peste vre-o doua sau trei generatii ..cind mentalitatile se vor skimba macar un pic (sper)
Numai ca trebuie sa recunoastem si faptul ca ne complacem in postura de "victime" ale sistemului (si nu vorbesc de protestele in legatura cu alegerile) si in loc sa refuzam sa dam bani pentru cadourile de sfirsit de modul ne facem griji ca "cealalta serie" a dat mai mult, sau ca "nici macar un suc nu am luat si noi ", vaitindu-ne in acelasi timp de faptul ca examenele se iau doar pe bani sau pile
Cam in acelasi mod se comporta pacientii in legatura cu medici ... "uite..aluia i-am dat spaga" doar ca uneori nu se intreaba citi din ei au cerut cu adevarat "spaga"
Prea criticam conducerile, si sa fim seriosi..nu cred ca exista conducere perfecta.. in acelasi timp insa ne uitam prea putin la atitudinea noastra vis-a-vis de tot ce se intimpla..si va spun asta din prisma unuia care a aflat in martie de existentza acestui forum. Evident cei care posteaza aici indiferent de apartenenta la o tabara sau alta ..sau cel mai frecv. de neutraliteta lor (relativa :D )..se implica intr-un mod sau altul in viatza facultatii..numai ca din pdv cantitativ sunt insuficienti; forumurile insa(cel putin asta era scuza mea :( ) sunt o metoda de exprimare a celor care frizeaza cu frustrarea..pentru ca si daca cineva citeste ce scrii tu nu inseamnaca rezolva ceva efectiv..si daca ma uit retrospectiv..singura problema de rasunet prezentata pe forum (din cele doua :D reale) care a avut si niste consecinte (faste sau nefaste , depinde de unde privesti) a fost cea a alegerilor... Imi pare rau ca trebuie sa te contrazic Vlad..dar vezi...omul e inclinat sa se implice doar in intrigi si veninuri..si mai putin se cauta o solutie pasnica..si asta nu tine (cred eu) de nivelul de cultura ci doar de conditia (mea, ta, oricui) de om(omul este lup pentru om)
Sint curios daca..in legatura cu previzibilul fiasco reprezentat de Rezidentiatul 2004 ... ne vom implica la fel de mult sau vom reveni la conditia de victima
Frustrat, inchei aici .
Wake up and smell the roses

User avatar
stefanmihai
newbie
newbie
Posts: 9
Joined: Thu Jul 08, 2004 9:33 pm
Contact:

Postby stefanmihai » Thu Jul 08, 2004 10:35 pm

:(
si noi astia mici am avea cate ceva de comentat
sa dam spre doua examene exemplu sa spunem ca la un examen trei studenti s-au sfatuit si au facut lucrari IDENTICE asupra continutului dar sa vedeti surpriza 1 a picat unu a luat 6 si unu a luat 9 acestea se intamplau la genetica in toamna
si acum al doilea exemplu ca asta ma enervat cel mai tare
FIZIOLOGIA de sem asta una dintre colegele mele a scris lucrarea superb aka eu am avut-o ca model de inspiratie si de corectat iar culmea ea a luat cu mult mai putin decat moi ... apoi in mod normal repartitia notelor la un examen ar tb sa fie gausiana adica sa existe un maxim in jurul notei 7-8 dar OAAU aici max era in jurul notei 4-5 acum nu stiu chiar tb sa-i aduem profului( dr Ferenchide) cadouri ca sa ne treaca :?

User avatar
alimori
elite
elite
Posts: 7706
Joined: Sat Jul 12, 2003 11:21 pm

Postby alimori » Thu Jul 08, 2004 11:20 pm

Da` de cand e Ferechide prof? (L-am avut la grupa in `98-`99)

User avatar
Oana
junior
junior
Posts: 31
Joined: Tue Nov 11, 2003 10:54 pm
Location: bucuresti

Postby Oana » Sun Jul 11, 2004 8:05 pm

ferechide e asistent.. au niste colegi (ne)placerea, da e deformatie verbala de la liceu: toti sunt profi acolo.
nu stiu cat de on-topic sunt, dar ati vazut noua pagina univermed-cdgm.ro? e frumoasa, da ar fi si mai interesant sa apara si la info materii cate ceva. sunt de facut, important e sa continue :wink:
viata e nashpa;
noroc ca-i scurta...

User avatar
droopy
elder
elder
Posts: 560
Joined: Tue Nov 25, 2003 3:41 pm
Location: Onyxia's Lair

Postby droopy » Mon Jul 12, 2004 12:30 am

stefanmihai, im pare rau sa te dezamagesc dar nici la anu (adica in anul 2) nu va fi mai bine cu fiziologia. Eu am facut cu artino si la seria mea au fost asistenti ferechide, naicu, lazar... etc. La astia 3 nu s-a putut trece parcticu fara sa dai o sticla de ceva. Subliniez ... PRACTICUL
Ideea de baza e ca o sticla de wiskey te trece practicul la fizio. Nu conteaza ce stii, nu conteaza ce scrii, nu conteaza ce spui. E trist dar asta se intampla la catedra de fiziologie. Sunt curios ce se va intampla la anu cand nu va mai fi artino in catedra (am auzit ca se pensioneaza--- varsta matusalemica nu pot sa o scriu aici - cred ca se scrie cu prea multe zerouri :P )
RTFM=Read The la naiba Manual
UTFG=Use The la naiba Google
STFW=Search The la naiba Web
RTFA=Read The la naiba Article

andrews
Posts: 1
Joined: Wed Aug 25, 2004 2:21 am

Postby andrews » Thu Aug 26, 2004 2:31 am

salut!urmarind ce spuneti voi pe aici mi-am amintit ca in anul 2 de fac(acum anul 6) la histologie ,profu la un curs ne-a rugat sa scriem pe biletele care sunt nemultumirile legate de curs precum si de lp-uri.a vrut o parere si despre asistenti.surprinzator a fost ca a si tinut cont...a fost ceva nou pt mine dar de atunci nu s-a mai intamplat cu nici un prof asa ceva.cred ca m-am mirat cam mult...

docktorelul
junior
junior
Posts: 33
Joined: Tue Mar 23, 2004 12:38 am

Postby docktorelul » Fri Aug 27, 2004 2:50 pm

1.cea mai mare nemultumire este ca unii dintre colegii nostri copiaza la diverse examene
2.ca atunci cand sunt prinsi nu sunt exmatriculati
3.in toate structurile , fie ele profesorale sau studentesti, promovarea se face pe baza de bani,pile,relatii

User avatar
Dan
Master of Disaster
Posts: 2869
Joined: Sun Jul 06, 2003 1:59 am
Location: ...on the highway to hell...
Contact:

Postby Dan » Fri Aug 27, 2004 7:40 pm

3.in toate structurile , fie ele profesorale sau studentesti, promovarea se face pe baza de bani,pile,relatii


ce kesti e dom'le :lol: :lol:
Eu din muntii mei...
http://www.imed.ro/forum

Enemy
elder
elder
Posts: 1141
Joined: Fri Sep 12, 2003 5:41 pm
Contact:

Postby Enemy » Mon Aug 30, 2004 5:47 pm

1. blaturile
2. strainii, care trek moka ca sa aiba din ce sa traiasca facultatea
3. unele camine care sunt naspa

User avatar
adi
elder
elder
Posts: 1119
Joined: Sun Jul 06, 2003 9:40 am

Postby adi » Mon Aug 30, 2004 7:29 pm

Enemy wrote:1. blaturile
2. strainii, care trek moka ca sa aiba din ce sa traiasca facultatea
3. unele camine care sunt naspa

ma, tu abia ai terminat anul 1 si gata cu nemultumirile!! :lol:

Enemy
elder
elder
Posts: 1141
Joined: Fri Sep 12, 2003 5:41 pm
Contact:

Postby Enemy » Mon Aug 30, 2004 11:49 pm

spuse adi, si trase apa. Nu doamne fereste nu vreau sa te jignesc da' ce n-am dreptul la o parere?:P
crezi tu, oricum zic ce-mi trece prin cap. Dar nu suport blaturile, si chiar daca sunt mic tot nu le suport... asta e .. n-ai ce-mi face:PPP

User avatar
Roadkill
newbie
newbie
Posts: 12
Joined: Wed Sep 24, 2003 2:14 am
Location: Middle of Some Road

Postby Roadkill » Sat Sep 18, 2004 6:52 pm

droopy wrote:stefanmihai, im pare rau sa te dezamagesc dar nici la anu (adica in anul 2) nu va fi mai bine cu fiziologia. Eu am facut cu artino si la seria mea au fost asistenti ferechide, naicu, lazar... etc. La astia 3 nu s-a putut trece parcticu fara sa dai o sticla de ceva. Subliniez ... PRACTICUL

Aberezi. Mi-am incheiat anul 2 cu nota 9 la practic la fizio, care a fost si cea mai mica din grupa. Lazar nu a primit nimic. A venit sa ne anunte notele pe un ton glumet... ne-a citit insiruirea de 9 si 10, dupa care ne-a spus "cu restu ma vad la toamna". Rasete, cortina.
The key to happiness in life is high expectations and your own introduc of chips.


Return to “Facultatea”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests