cred ca ti-am detectat seria
asa - in general pentru note nu prea am vazut facandu-se scandal mare, de obicei se "rodeaza" ghiseele pentru chestii mai serioase: reexaminari, amanari de an, anulare de examene, rererererereexaminari, motivari absente peste cele admise de catedre, creditari, echivalari de la alte univ din tara/erasmus etc. Eu am avut treaba cu "ritualul" de mai sus (absurd uneori, sa vezi cum te fac cerc intre ei, te trimit de la unul la altul de ajungi de unde ai plecat) pentru retea - si pe la rectorat si decanat am intalnit o gramada de studenti cu tot felu' de probleme, dar in general nu pentru contestat note. Asta e chiar mica mica problema...
Decanul nu se baga peste catedra usor, si din lene si din comoditate, daca vrei sa urci pe "scara factorilor de decizie" dupa suport/sustinere, tre' chiar o chestie strigatoare la cer, cu potential de "presa". Oricum, poti sa incerci cu orice.
Dupa cum vezi contestarea "pedagogica" si "profesionala" merge pana la nivel de profesor - sef de catedra, fara garantii ca ar conta ce semnalizezi. Cam asa fac si eu daca am ceva de contestat - ma cam opresc pana la nivel de decan, si daca vrei sa mergi mai departe - decan/prorector de didactic - tre sa mergi pe ceva mai mare: contestare examen, incorectitudine fatisa, rea vointa, coruptie etc - cu sustinere din partea seriei de obicei. In mod normal asta e rolul sefului de serie, da' la noi in mare sefii de serie sunt niste chestii mai putin functionale decat ar trebui pe chestii de reprezentativitate a altceva decat a parerilor propri si ale grupului intim de prieteni-colegi. Catedrele momentan au "un fel" de independenta fata de decanat (isi organizeaza examenele fc de cum cred de cuvinta, fara sa fie evaluate de cineva daca e bun felul in care considera ele acest lucru). Cadrul asta incert e dat de lipsa unei carte universitare "clare" - dar daca incep sa vorbim despre asta intram clar pe sindicalisme

O sa fac odata un topic separat despre carta.
ce incercam acum prin ssm (nu e noua ideea, dar in cativa ani nu prea a prins rod) e sa introducem evaluarea asistentilor (si profesorilor, dar asta se va obtine foarte greu) de catre studenti, intr-un cadru care sa asigure ca aceasta evaluare conteaza. vezi si discutia de la
http://med.pub.ro/forum/viewtopic.php?t=51 apropos de evaluare academica sustinuta de ministerul educatiei si neaplicata inca de umf.
acum concret: depinde de ce "reclamatii" te intereseaza. stiu si reclamatii care au mers, care ar fi trebuit sa mearga, si care nu aveau cum sa mearga - iar uneori singura diferenta dintre ele e de cate "porniri obsesive" pune studentul la bataie contra tergiversarilor la care-l supune UMF. daca nu te arde rau de tot, si daca nu vrei neaparat sa "[iti] faci dreptate", nu ai sanse sa te menti motivat pana la sfarsitul "bataliei", they've got time on their side, plus un sistem consolidat de ani de zile care a razbit multe contestatii neatent construite si sustinute
