ghiseul studentului
- matrix
- elder
- Posts: 519
- Joined: Mon Jul 07, 2003 9:03 am
ghiseul studentului
n-ar fi bine sa existe si la noi in facultate un ghiseu unic pt reclamatii la care tot omul sa poate sa depuna o reclamatie la adresa prof, asist care fie a cerut spaga, fie l-a picat fara motiv sau i-a dat o nota fantezista
eu am auzit diverse nedreptati de la a cere spaga la a cere altceva ....din partea unor prof; asa ca daca ti se intampla ce faci??? te duci la decan, rector ????
eu am auzit diverse nedreptati de la a cere spaga la a cere altceva ....din partea unor prof; asa ca daca ti se intampla ce faci??? te duci la decan, rector ????
Viata lunga si prospera!
- victor
- elder
- Posts: 1761
- Joined: Sun Jul 06, 2003 8:22 am
- Contact:
sunt mai multe ghisee care "filtreaza" treaba si incearca "sa o rezolve" la nivel mai mic in drumul ei spre senatul universitar, care e factorul final de decizie in umf. care senat, daca ia o hotarare prosta, poate fi dat in judecata. in fata carui senat, in caz de ceva, contesti orice hotarare neadecvata a nivelelor "inferioare" de decizie.
depui o plangere trecuta prin registratura -la rectorat - (la care iti pastrezi o copie) pe care o depui la 0. secretara catedrei (audienta la seful de catedra) 1. la secretara de an, 2. secretarul facultatii dn Pricina, 3. la secretarul UMF - prof Zagrean, 4. mergi in audienta la Decan, 5. la prorectorul pe didactic, la 6. rector, si ... mai mult... (!!!) iei legatura cu studentii din consiliul facultatii, din senatul universitatii si din biroul de senat (eventual prin ssm poti sa iei legatura cu ei) ca sa stie despre ce e vorba si sa poata sa te sustina cand se discuta problema (eventual sa o aduca ei in discutie daca "calea oficiala" nu "prea" o aduce in discutie in consiliu/senat - la care sedinte e bine sa participi si tu atunci cand se discuta cazul tau), si dupa ce vine o pozitie "oficiala"(legea cere unei institutii publice raspuns in 30 de zile la orice semnalizare trecuta prin registratura) te duci 7. la presa, 8. chemi la greva, proteste, lipesti afise, 9. dai in judecata UMF 10. te sinucizi ritualic in semn de protest etc... succes!
in mod normal tot circuitul asta ar trebui sa se "faca" singur incepand de la registratura, dar intrucat mai nimeni nu citeste atent si mai ales nu apara/se baga daca nu i se explica face2face despre ce e vorba - e mai sigur sa il faci tu, desi mananca timp ... cat inca nu iti imaginezi.
Iti sugerez si ceva dovezi, daca poti, altfel o sa fii acuzat de rea vointa Eventual mai multe semnaturi+nume+nr matricol pe cererea ta (sau anexa)(sustinere din partea mai multora).
asta daca vrei sa lucrezi singur, insa intrucat "asta" e chestie de sindicalisme iti recomand sa iei legatura cu conducerea ssm care cat de cat mai are ceva experiente cu asemenea proteste si deja mai stie una alta.
ps. rectorul UMF este momentan in PNA (Parchetul National Anticoruptie) si nu prea va putea sa aiba alta declaratie decat ca este imptriva coruptiei, indiferent despre cine e vorba. dar... tre' dovezi sa fortezi fapte, caci ... pune-te in lucul lor, e ca si cum ti-ai trada colegii de serie/grupa.. te pui cu inertia din sistem. din pacate cu "eu am auzit diverse nedreptati" nu poti decat de la presa sa obti un raspuns, si nici ala sigur. tre chestii "irefutabile", si chiar si atunci intervine tergiversarea.
depui o plangere trecuta prin registratura -la rectorat - (la care iti pastrezi o copie) pe care o depui la 0. secretara catedrei (audienta la seful de catedra) 1. la secretara de an, 2. secretarul facultatii dn Pricina, 3. la secretarul UMF - prof Zagrean, 4. mergi in audienta la Decan, 5. la prorectorul pe didactic, la 6. rector, si ... mai mult... (!!!) iei legatura cu studentii din consiliul facultatii, din senatul universitatii si din biroul de senat (eventual prin ssm poti sa iei legatura cu ei) ca sa stie despre ce e vorba si sa poata sa te sustina cand se discuta problema (eventual sa o aduca ei in discutie daca "calea oficiala" nu "prea" o aduce in discutie in consiliu/senat - la care sedinte e bine sa participi si tu atunci cand se discuta cazul tau), si dupa ce vine o pozitie "oficiala"(legea cere unei institutii publice raspuns in 30 de zile la orice semnalizare trecuta prin registratura) te duci 7. la presa, 8. chemi la greva, proteste, lipesti afise, 9. dai in judecata UMF 10. te sinucizi ritualic in semn de protest etc... succes!
in mod normal tot circuitul asta ar trebui sa se "faca" singur incepand de la registratura, dar intrucat mai nimeni nu citeste atent si mai ales nu apara/se baga daca nu i se explica face2face despre ce e vorba - e mai sigur sa il faci tu, desi mananca timp ... cat inca nu iti imaginezi.
Iti sugerez si ceva dovezi, daca poti, altfel o sa fii acuzat de rea vointa Eventual mai multe semnaturi+nume+nr matricol pe cererea ta (sau anexa)(sustinere din partea mai multora).
asta daca vrei sa lucrezi singur, insa intrucat "asta" e chestie de sindicalisme iti recomand sa iei legatura cu conducerea ssm care cat de cat mai are ceva experiente cu asemenea proteste si deja mai stie una alta.
ps. rectorul UMF este momentan in PNA (Parchetul National Anticoruptie) si nu prea va putea sa aiba alta declaratie decat ca este imptriva coruptiei, indiferent despre cine e vorba. dar... tre' dovezi sa fortezi fapte, caci ... pune-te in lucul lor, e ca si cum ti-ai trada colegii de serie/grupa.. te pui cu inertia din sistem. din pacate cu "eu am auzit diverse nedreptati" nu poti decat de la presa sa obti un raspuns, si nici ala sigur. tre chestii "irefutabile", si chiar si atunci intervine tergiversarea.
- originaltup
- elder
- Posts: 1749
- Joined: Sun Jul 06, 2003 11:52 am
- Location: Ohio
- Draso
- senior
- Posts: 300
- Joined: Sun Jul 06, 2003 10:58 am
- Location: Cluj-Napoca
- Contact:
- bparvu
- junior
- Posts: 37
- Joined: Fri Jul 11, 2003 1:03 am
- Contact:
- matrix
- elder
- Posts: 519
- Joined: Mon Jul 07, 2003 9:03 am
victor stii de vreo reclamatie care sa si fii mers?
eu singurul lucru care l-am facut a fost sa merg sa vorbesc cu proful
inca nu mi s-a intamplat nimic foarte grav, dar e loc ( nu-s in situatia de a pica examene, dar si daca iti da 7 in loc de 10 de oftici cand lu' pipita din fata ta i-a dat 10 ;;;; PS se aplica excelent la chirurgie MUNICIPAL)
cat despre subiectivism in notare exista, da' parca cateodata e prea mult--- mai in partea cu "nume" si "fuste scurte" (nu-s misogin dar asa se intampla, cel putin asa mi s-a intamplat deja de 2 ori anul asta, chiar si la Coltea unde nu ma asteptam)
eu singurul lucru care l-am facut a fost sa merg sa vorbesc cu proful
inca nu mi s-a intamplat nimic foarte grav, dar e loc ( nu-s in situatia de a pica examene, dar si daca iti da 7 in loc de 10 de oftici cand lu' pipita din fata ta i-a dat 10 ;;;; PS se aplica excelent la chirurgie MUNICIPAL)
cat despre subiectivism in notare exista, da' parca cateodata e prea mult--- mai in partea cu "nume" si "fuste scurte" (nu-s misogin dar asa se intampla, cel putin asa mi s-a intamplat deja de 2 ori anul asta, chiar si la Coltea unde nu ma asteptam)
Viata lunga si prospera!
- victor
- elder
- Posts: 1761
- Joined: Sun Jul 06, 2003 8:22 am
- Contact:
cred ca ti-am detectat seria
asa - in general pentru note nu prea am vazut facandu-se scandal mare, de obicei se "rodeaza" ghiseele pentru chestii mai serioase: reexaminari, amanari de an, anulare de examene, rererererereexaminari, motivari absente peste cele admise de catedre, creditari, echivalari de la alte univ din tara/erasmus etc. Eu am avut treaba cu "ritualul" de mai sus (absurd uneori, sa vezi cum te fac cerc intre ei, te trimit de la unul la altul de ajungi de unde ai plecat) pentru retea - si pe la rectorat si decanat am intalnit o gramada de studenti cu tot felu' de probleme, dar in general nu pentru contestat note. Asta e chiar mica mica problema...
Decanul nu se baga peste catedra usor, si din lene si din comoditate, daca vrei sa urci pe "scara factorilor de decizie" dupa suport/sustinere, tre' chiar o chestie strigatoare la cer, cu potential de "presa". Oricum, poti sa incerci cu orice.
Dupa cum vezi contestarea "pedagogica" si "profesionala" merge pana la nivel de profesor - sef de catedra, fara garantii ca ar conta ce semnalizezi. Cam asa fac si eu daca am ceva de contestat - ma cam opresc pana la nivel de decan, si daca vrei sa mergi mai departe - decan/prorector de didactic - tre sa mergi pe ceva mai mare: contestare examen, incorectitudine fatisa, rea vointa, coruptie etc - cu sustinere din partea seriei de obicei. In mod normal asta e rolul sefului de serie, da' la noi in mare sefii de serie sunt niste chestii mai putin functionale decat ar trebui pe chestii de reprezentativitate a altceva decat a parerilor propri si ale grupului intim de prieteni-colegi. Catedrele momentan au "un fel" de independenta fata de decanat (isi organizeaza examenele fc de cum cred de cuvinta, fara sa fie evaluate de cineva daca e bun felul in care considera ele acest lucru). Cadrul asta incert e dat de lipsa unei carte universitare "clare" - dar daca incep sa vorbim despre asta intram clar pe sindicalisme O sa fac odata un topic separat despre carta.
ce incercam acum prin ssm (nu e noua ideea, dar in cativa ani nu prea a prins rod) e sa introducem evaluarea asistentilor (si profesorilor, dar asta se va obtine foarte greu) de catre studenti, intr-un cadru care sa asigure ca aceasta evaluare conteaza. vezi si discutia de la http://med.pub.ro/forum/viewtopic.php?t=51 apropos de evaluare academica sustinuta de ministerul educatiei si neaplicata inca de umf.
acum concret: depinde de ce "reclamatii" te intereseaza. stiu si reclamatii care au mers, care ar fi trebuit sa mearga, si care nu aveau cum sa mearga - iar uneori singura diferenta dintre ele e de cate "porniri obsesive" pune studentul la bataie contra tergiversarilor la care-l supune UMF. daca nu te arde rau de tot, si daca nu vrei neaparat sa "[iti] faci dreptate", nu ai sanse sa te menti motivat pana la sfarsitul "bataliei", they've got time on their side, plus un sistem consolidat de ani de zile care a razbit multe contestatii neatent construite si sustinute
asa - in general pentru note nu prea am vazut facandu-se scandal mare, de obicei se "rodeaza" ghiseele pentru chestii mai serioase: reexaminari, amanari de an, anulare de examene, rererererereexaminari, motivari absente peste cele admise de catedre, creditari, echivalari de la alte univ din tara/erasmus etc. Eu am avut treaba cu "ritualul" de mai sus (absurd uneori, sa vezi cum te fac cerc intre ei, te trimit de la unul la altul de ajungi de unde ai plecat) pentru retea - si pe la rectorat si decanat am intalnit o gramada de studenti cu tot felu' de probleme, dar in general nu pentru contestat note. Asta e chiar mica mica problema...
Decanul nu se baga peste catedra usor, si din lene si din comoditate, daca vrei sa urci pe "scara factorilor de decizie" dupa suport/sustinere, tre' chiar o chestie strigatoare la cer, cu potential de "presa". Oricum, poti sa incerci cu orice.
Dupa cum vezi contestarea "pedagogica" si "profesionala" merge pana la nivel de profesor - sef de catedra, fara garantii ca ar conta ce semnalizezi. Cam asa fac si eu daca am ceva de contestat - ma cam opresc pana la nivel de decan, si daca vrei sa mergi mai departe - decan/prorector de didactic - tre sa mergi pe ceva mai mare: contestare examen, incorectitudine fatisa, rea vointa, coruptie etc - cu sustinere din partea seriei de obicei. In mod normal asta e rolul sefului de serie, da' la noi in mare sefii de serie sunt niste chestii mai putin functionale decat ar trebui pe chestii de reprezentativitate a altceva decat a parerilor propri si ale grupului intim de prieteni-colegi. Catedrele momentan au "un fel" de independenta fata de decanat (isi organizeaza examenele fc de cum cred de cuvinta, fara sa fie evaluate de cineva daca e bun felul in care considera ele acest lucru). Cadrul asta incert e dat de lipsa unei carte universitare "clare" - dar daca incep sa vorbim despre asta intram clar pe sindicalisme O sa fac odata un topic separat despre carta.
ce incercam acum prin ssm (nu e noua ideea, dar in cativa ani nu prea a prins rod) e sa introducem evaluarea asistentilor (si profesorilor, dar asta se va obtine foarte greu) de catre studenti, intr-un cadru care sa asigure ca aceasta evaluare conteaza. vezi si discutia de la http://med.pub.ro/forum/viewtopic.php?t=51 apropos de evaluare academica sustinuta de ministerul educatiei si neaplicata inca de umf.
acum concret: depinde de ce "reclamatii" te intereseaza. stiu si reclamatii care au mers, care ar fi trebuit sa mearga, si care nu aveau cum sa mearga - iar uneori singura diferenta dintre ele e de cate "porniri obsesive" pune studentul la bataie contra tergiversarilor la care-l supune UMF. daca nu te arde rau de tot, si daca nu vrei neaparat sa "[iti] faci dreptate", nu ai sanse sa te menti motivat pana la sfarsitul "bataliei", they've got time on their side, plus un sistem consolidat de ani de zile care a razbit multe contestatii neatent construite si sustinute
- HELGA
- junior
- Posts: 99
- Joined: Sun Jul 06, 2003 11:42 pm
Draso,am avut ocazia sa stau de vorba cu un tip care a dat oftalmologia de 7 ori.Oare de ce naiba,ca nu parea deloc oligofren?
La noi mi se pare totusi ca nu prea merge chiar asa tare la examene cu fuste scurte(sau nu numai)atata timp cat in spate nu se mai ascund si niste pile cat casa ca sa motiveze omul sa dea 10 uneia care in anul 4 nu stie sa faca o anamneza.
Fustele sunt praful in ochii fraierilor care chiar cred ca personajele astea au gasit o metoda universala de a-si lua examenele fara sa se speteasca invatand.
Cat despre incorectitudine fatisa...nu pot da exemplu decat cazul meu si a catorva colege care de obicei(pe unde se poate)facem lucrari identice.Asta nu inseamna ca notele noastre sunt vreodata la fel(in general diferente de cate 2 puncte cel putin).
La noi mi se pare totusi ca nu prea merge chiar asa tare la examene cu fuste scurte(sau nu numai)atata timp cat in spate nu se mai ascund si niste pile cat casa ca sa motiveze omul sa dea 10 uneia care in anul 4 nu stie sa faca o anamneza.
Fustele sunt praful in ochii fraierilor care chiar cred ca personajele astea au gasit o metoda universala de a-si lua examenele fara sa se speteasca invatand.
Cat despre incorectitudine fatisa...nu pot da exemplu decat cazul meu si a catorva colege care de obicei(pe unde se poate)facem lucrari identice.Asta nu inseamna ca notele noastre sunt vreodata la fel(in general diferente de cate 2 puncte cel putin).
- Draso
- senior
- Posts: 300
- Joined: Sun Jul 06, 2003 10:58 am
- Location: Cluj-Napoca
- Contact:
Stai putin. Eu n-am zis niciodata ca lucrurile ar fi corecte. Stiu si eu foarte multe cazuri ca si cel de care zici tu. Totusi nimeni nu face nimic asa ca intr-un fel ne meritam soarta.
Eu de cate ori m-am simti nedreptatit la un examen am mers la marire (am dar 9 mariri in cei 6 ani de faculta). Cu o singura exceptie (Pedi III) am fost multimit de rezultat dupa.
Din pacate ne lipseste curajul pentru a face ceva - si aici ma includ si pe mine. Asta ne e mentalitatea si nu prea are cum sa se schimbe foarte repede.
Eu de cate ori m-am simti nedreptatit la un examen am mers la marire (am dar 9 mariri in cei 6 ani de faculta). Cu o singura exceptie (Pedi III) am fost multimit de rezultat dupa.
Din pacate ne lipseste curajul pentru a face ceva - si aici ma includ si pe mine. Asta ne e mentalitatea si nu prea are cum sa se schimbe foarte repede.
- HELGA
- junior
- Posts: 99
- Joined: Sun Jul 06, 2003 11:42 pm
Draso,stii foarte bine ca acel curaj despre care vorbesti este de fapt inconstienta.Cel putin la facultatea noastra asa se numeste.
Eu nu m-am dus la mariri niciodata (chiar si asa am mai luat bursa pe ici pe colo)pentru sunt convinsa ca daca respectivul nu-mi da nota pe care o merit din prima,n-o sa mi-o dea nici intr-o suta de ani. Atata timp cat rezultatul nu tine de mine,nu vad de ce mi-as face nervi in plus cu maririle.
In ceea ce piveste mentalitatea.....Poate cand va dispare ideea grobiana"hai sa-i uram pe toti cei care reusesc sa faca si altceva conex cu scoala in timp ce noi,marea masa de destepti mobilam amfiteatrele la raport in fiecare dimineata" insurubata bine in creierasele a 80%dintre colegi,poate atunci sa mai fie speranta de schimbare....
Eu nu m-am dus la mariri niciodata (chiar si asa am mai luat bursa pe ici pe colo)pentru sunt convinsa ca daca respectivul nu-mi da nota pe care o merit din prima,n-o sa mi-o dea nici intr-o suta de ani. Atata timp cat rezultatul nu tine de mine,nu vad de ce mi-as face nervi in plus cu maririle.
In ceea ce piveste mentalitatea.....Poate cand va dispare ideea grobiana"hai sa-i uram pe toti cei care reusesc sa faca si altceva conex cu scoala in timp ce noi,marea masa de destepti mobilam amfiteatrele la raport in fiecare dimineata" insurubata bine in creierasele a 80%dintre colegi,poate atunci sa mai fie speranta de schimbare....
- matrix
- elder
- Posts: 519
- Joined: Mon Jul 07, 2003 9:03 am
nu stiu ce intelegeti voi prin a merge la marire si ingeneral despre un examen
la examen daca inveti bine trebuie sa iei 10 fara discutii
marirea o dai daca cumva ai picat pe un subiect care nu-l stiai foarte bine;
oricum poti da doar 2 mariri si profi incorectii sunt >>>>>mai multi;
alt lucru care nu-l inteleg in facultatea asta sunt banii de protocol care se strang inainte de examene ca sa pui suc & prajiturele la prof sau sa-i iei vreo vaza albastra oribila ;;
daca esti prost sau nu inveti n-ai decat sa dai , dar daca nu dai colegii de serie zic ca ai ceva cu ei ;
pe mine cel mai mult ma enerveaza in facultatea asta(si in general in viata) incorectitudinea -- daca iau 7 si n-am stiut mare lucru bine--- da' sa dai 10 la..........., si tie care stii materia tot 10 sau 9......... te scoate din pepeni si ce poti sa faci sa te duci si sa-i dai in gat pe aia care copiaza sau care au pile -- NU
de abia astept sa ajung prof preferabil la fiziopat si atunci sa vezi distractie cred ca dintr-un an n-ar trece nici 100/400
in caz ca n-ati observat in general examenele noastre nu prea sunt corecte nu ma refer numai la note, ci la evaluare pt ca orice ati zice dupa un examen la care iei 10 nu stii de cele mai multe ori de 10, nu zic ca unii chiar stiu de nota respectiva dar e atat de RELATIV!!!!
as prefera un sistem de punctaj 1-100 cu sistem de evaluare mcq( ca la fizio ) si cu examene practice chiar practice nu teoretice
la examen daca inveti bine trebuie sa iei 10 fara discutii
marirea o dai daca cumva ai picat pe un subiect care nu-l stiai foarte bine;
oricum poti da doar 2 mariri si profi incorectii sunt >>>>>mai multi;
alt lucru care nu-l inteleg in facultatea asta sunt banii de protocol care se strang inainte de examene ca sa pui suc & prajiturele la prof sau sa-i iei vreo vaza albastra oribila ;;
daca esti prost sau nu inveti n-ai decat sa dai , dar daca nu dai colegii de serie zic ca ai ceva cu ei ;
pe mine cel mai mult ma enerveaza in facultatea asta(si in general in viata) incorectitudinea -- daca iau 7 si n-am stiut mare lucru bine--- da' sa dai 10 la..........., si tie care stii materia tot 10 sau 9......... te scoate din pepeni si ce poti sa faci sa te duci si sa-i dai in gat pe aia care copiaza sau care au pile -- NU
de abia astept sa ajung prof preferabil la fiziopat si atunci sa vezi distractie cred ca dintr-un an n-ar trece nici 100/400
in caz ca n-ati observat in general examenele noastre nu prea sunt corecte nu ma refer numai la note, ci la evaluare pt ca orice ati zice dupa un examen la care iei 10 nu stii de cele mai multe ori de 10, nu zic ca unii chiar stiu de nota respectiva dar e atat de RELATIV!!!!
as prefera un sistem de punctaj 1-100 cu sistem de evaluare mcq( ca la fizio ) si cu examene practice chiar practice nu teoretice
Viata lunga si prospera!
- victor
- elder
- Posts: 1761
- Joined: Sun Jul 06, 2003 8:22 am
- Contact:
tu cam vrei si contrast negativ adica nu numai sa ti se recunoasca valoarea, ci sa se pedepseasca non-valuarea. complicat lucru
ce solutii propui? generalizarea la toate materiile a sistemului de MCQ care puncteaza si pozitiv (raspunsurile bune) si negativ (pe cele gresite) si face gauss dupa suma aritmetica, similar cu cel de la Fiziologie-prof. Zagrean, pe care vad ca il referi in mod repetat?
ce solutii propui? generalizarea la toate materiile a sistemului de MCQ care puncteaza si pozitiv (raspunsurile bune) si negativ (pe cele gresite) si face gauss dupa suma aritmetica, similar cu cel de la Fiziologie-prof. Zagrean, pe care vad ca il referi in mod repetat?
- HELGA
- junior
- Posts: 99
- Joined: Sun Jul 06, 2003 11:42 pm
Matrix,intai zici ca daca inveti bine trebuie sa iei 10 fara discutii si apoi ca la un examen la care iei 10,nu stii de cele mai multe ori de 10,cine sa te mai inteleaga?
Nu stiu cum e la Buc,dar la noi nu iei 10 DECAT DACA ALA VREA SA-TI DEA
Am un coleg care la examenul de pedi(an 5)a fost intrebat despre disgravidii(an 6,daca ma gandesc bine)pentru ca,intamplator,suparase la stagiu pe cineva foarte drag "catedrei".
Asa ca....intr-adevar,totul e f relativ.
Nu stiu cum e la Buc,dar la noi nu iei 10 DECAT DACA ALA VREA SA-TI DEA
Am un coleg care la examenul de pedi(an 5)a fost intrebat despre disgravidii(an 6,daca ma gandesc bine)pentru ca,intamplator,suparase la stagiu pe cineva foarte drag "catedrei".
Asa ca....intr-adevar,totul e f relativ.
- matrix
- elder
- Posts: 519
- Joined: Mon Jul 07, 2003 9:03 am
sa faci mcq da , da' nu Gauss -- ce punctaj ai asta e
faci 80/100- iei 8 , fara nici un Gauss
sisitemul ar trebui aplicat la toate examenele
ar fi un sistem corect, care poate evalua toata materia de la un cap la celalalt, fara subiectivisme, fara sa conteze prezenta la curs
si bibliografia sa fie din carti de referinta, cursurile ar trebui sa fie doar o discutie intre student si prof
ce-i drept e ca grilele ar trebui schimbate in fiecare an, facute logice pe materie si fara sa se scoata tot felul de carti de grile practic inutile pt student , dar foarte utile pt prof$$$;
evenual s-ar putea introduce in format mcq si imagistica medicala, cazuri clinice, etc....
dar poate cer prea mult de unde e prea putin..........adica in UMF.........
voi care credeti ca este sistemul optim de notare?
faci 80/100- iei 8 , fara nici un Gauss
sisitemul ar trebui aplicat la toate examenele
ar fi un sistem corect, care poate evalua toata materia de la un cap la celalalt, fara subiectivisme, fara sa conteze prezenta la curs
si bibliografia sa fie din carti de referinta, cursurile ar trebui sa fie doar o discutie intre student si prof
ce-i drept e ca grilele ar trebui schimbate in fiecare an, facute logice pe materie si fara sa se scoata tot felul de carti de grile practic inutile pt student , dar foarte utile pt prof$$$;
evenual s-ar putea introduce in format mcq si imagistica medicala, cazuri clinice, etc....
dar poate cer prea mult de unde e prea putin..........adica in UMF.........
voi care credeti ca este sistemul optim de notare?
Viata lunga si prospera!
-
- junior
- Posts: 83
- Joined: Sun Jul 06, 2003 7:18 pm
- Location: Bucuresti
- Contact:
Sigur, Matrix, ce propui tu e perfect: in felul asta putem fi siguri ca vom vedea max. 1-2 bursieri pe an de studiu, daca-i vom vedea si pe aia.
Ca sa nu mai vorbim de faptul ca ar fi total nestimulant pt cei care invata pentru bursa, deci ai avea mult mai multi studenti care se multumesc sa fie mediocrii. Iar daca ai ajunge prof de fizpat in starea asta, ai ingrosa randul profilor frustrati care prin mecanism de supracompensare a propriilor complexe indeparteaza studentu' de la dragostea de medicina.
Trebuie sa-ti iei putin timp, sa te calmezi dupa examenul de semio, toti am avut parte de nedreptati dar restructurarea sistemului se face cu gandirea limpede si analitica nu in urma cresterii secretiei de hormoni de stress. Un alt exercitiu care cred ca ar fi util pentru tine ar fi sa gandesti ca "nu sunt altii de vina pt ce mi se intampla mie". Fata din fata ta, orice fusta ar fi avut, nu inseamna neaparat ca nu a stiut nimic si oricat ar fi stiut nu a influentat nota ta. Analizeaza la rece ce n-a mers in dialogul pe care l-ai purtat cu cel care te-a ascultat (Bruckner, Isacoff?) si din ce cauza s-a produs asta. Sau erai tu prea tulburat de fusta fetei ca sa mai poti raspunde Exista cazuri in care din cauza unor perturbari in comunicare, nu esti capabil sa transmiti tot ce stii interlocutorului deci vezi ce a produs perturbarea.
Serios vorbind, exista distinctii care trebuie facute si la care trebuie sa reflectezi. De exemplu la farmaco, iau note mari cei care nu cunosc mecanismul secretiei clorhidropeptice din cauza ca isi copiaza raspunsurile dupa cel din fata (perfect posibil la ex din vara). Faptul ca altcineva ia nota mare, nu implica faptul ca pt mine s-ar fi terminat notele mari. Daca invat MAI MULT TIMP decat altcineva nu inseamna neaparat ca ajung sa cunosc materia mai bine decat acel cineva (procesul invatarii se desfasoara diferit la oameni diferiti). Si-apoi mai e si ideea "Nu invat pentru note ci ca sa stiu medicina". Daca la anul cand intri la module, vei fi mai bun la anamneza, vei recunoaste mai repede bolile, vei intelege schemele de tratament mai bine decat colegii tai, atunci poti sa zici ca ai valorificat cel mai bine anul III. Cu frustrarile acumulate nu faci nimic, reusesti doar sa te demobilizezi pt examene viitoare.
Ca sa nu mai vorbim de faptul ca ar fi total nestimulant pt cei care invata pentru bursa, deci ai avea mult mai multi studenti care se multumesc sa fie mediocrii. Iar daca ai ajunge prof de fizpat in starea asta, ai ingrosa randul profilor frustrati care prin mecanism de supracompensare a propriilor complexe indeparteaza studentu' de la dragostea de medicina.
Trebuie sa-ti iei putin timp, sa te calmezi dupa examenul de semio, toti am avut parte de nedreptati dar restructurarea sistemului se face cu gandirea limpede si analitica nu in urma cresterii secretiei de hormoni de stress. Un alt exercitiu care cred ca ar fi util pentru tine ar fi sa gandesti ca "nu sunt altii de vina pt ce mi se intampla mie". Fata din fata ta, orice fusta ar fi avut, nu inseamna neaparat ca nu a stiut nimic si oricat ar fi stiut nu a influentat nota ta. Analizeaza la rece ce n-a mers in dialogul pe care l-ai purtat cu cel care te-a ascultat (Bruckner, Isacoff?) si din ce cauza s-a produs asta. Sau erai tu prea tulburat de fusta fetei ca sa mai poti raspunde Exista cazuri in care din cauza unor perturbari in comunicare, nu esti capabil sa transmiti tot ce stii interlocutorului deci vezi ce a produs perturbarea.
Serios vorbind, exista distinctii care trebuie facute si la care trebuie sa reflectezi. De exemplu la farmaco, iau note mari cei care nu cunosc mecanismul secretiei clorhidropeptice din cauza ca isi copiaza raspunsurile dupa cel din fata (perfect posibil la ex din vara). Faptul ca altcineva ia nota mare, nu implica faptul ca pt mine s-ar fi terminat notele mari. Daca invat MAI MULT TIMP decat altcineva nu inseamna neaparat ca ajung sa cunosc materia mai bine decat acel cineva (procesul invatarii se desfasoara diferit la oameni diferiti). Si-apoi mai e si ideea "Nu invat pentru note ci ca sa stiu medicina". Daca la anul cand intri la module, vei fi mai bun la anamneza, vei recunoaste mai repede bolile, vei intelege schemele de tratament mai bine decat colegii tai, atunci poti sa zici ca ai valorificat cel mai bine anul III. Cu frustrarile acumulate nu faci nimic, reusesti doar sa te demobilizezi pt examene viitoare.
- matrix
- elder
- Posts: 519
- Joined: Mon Jul 07, 2003 9:03 am
OLIVE
de ce sa demoralizeze studentul un sistem de notare corect?
un sistem corect nu cred ca demoralizeaza pe nimeni? daca inveti si iei un punctaj mare e foarte bine, daca iei punctaj mic la fel de bine atata ai stiut
tie iti place mai mult sa scrie ca ai luat 10, daca ai stiut de 10 o sa iei si 100 puncte dupa sistemul propus
asta nu a fost o reactie la cald dupa ex de semio de care oricum in ansamblu am fost multumit; cat despre partea cu "fustele" nu e doar o coincidenta ( nu stiu ce ai inteles tu, dar eu nu vorbesc de toate fetele din an logic; eu am fost de fata la examinare si stiam si din timpul anului cam ce stie fiecare, asa ca nu e vorba de faptul ca m-as insela aici)
problema de comunicare cu prof nu a existat-- daca raspunzi la toate intrebarile lui si apoi la fila iti da nota din iarna de la ex -- tu ce zici e corect?? ce problema de comunicare poate sa fie cand ii raspuzi la intrebari bine si el e de acord???!!!
eu oricum nu invat pentru note propriu zis si tocmai de aceea ma enerveaza incorectitudinea --- sincer vorbind notele in facultatea asta iti folosesc doar la bursa ATAT!!!
de reflectat to reflectez din anul 1 -- dar tu cum faci cand e ceva incorect- zici ca tu esti de vina si data viitoare o sa inveti mai bine si saracul prof o sa vada atunci cata medicina ai stiut..................
eu nu zic ca si studentul greseste, uneori se supraapreciaza -- dar aici n-a fost cazul de asa ceva (oricum nu mi s-a intamplat numai mie ci la cel putin 3-4 grupe asa ca ..........)
oricum tot eu stiu cel mai bine ce am invatat ....... si pana la urma tot o sa se vada ........
PS daca as deveni prof de fizpat n-as modifica doar sistemul de notare bineinteles!!! oricum stiind cum tin profii nostrii la scaunul lor ar fi si destul de greu sa ajung in urmatorii 75 de ani
iar frustarile oricum s-au dus de mult ............ nu are sens sa pastrez ceva ce nu pot sa schimb ........
de ce sa demoralizeze studentul un sistem de notare corect?
un sistem corect nu cred ca demoralizeaza pe nimeni? daca inveti si iei un punctaj mare e foarte bine, daca iei punctaj mic la fel de bine atata ai stiut
tie iti place mai mult sa scrie ca ai luat 10, daca ai stiut de 10 o sa iei si 100 puncte dupa sistemul propus
asta nu a fost o reactie la cald dupa ex de semio de care oricum in ansamblu am fost multumit; cat despre partea cu "fustele" nu e doar o coincidenta ( nu stiu ce ai inteles tu, dar eu nu vorbesc de toate fetele din an logic; eu am fost de fata la examinare si stiam si din timpul anului cam ce stie fiecare, asa ca nu e vorba de faptul ca m-as insela aici)
problema de comunicare cu prof nu a existat-- daca raspunzi la toate intrebarile lui si apoi la fila iti da nota din iarna de la ex -- tu ce zici e corect?? ce problema de comunicare poate sa fie cand ii raspuzi la intrebari bine si el e de acord???!!!
eu oricum nu invat pentru note propriu zis si tocmai de aceea ma enerveaza incorectitudinea --- sincer vorbind notele in facultatea asta iti folosesc doar la bursa ATAT!!!
de reflectat to reflectez din anul 1 -- dar tu cum faci cand e ceva incorect- zici ca tu esti de vina si data viitoare o sa inveti mai bine si saracul prof o sa vada atunci cata medicina ai stiut..................
eu nu zic ca si studentul greseste, uneori se supraapreciaza -- dar aici n-a fost cazul de asa ceva (oricum nu mi s-a intamplat numai mie ci la cel putin 3-4 grupe asa ca ..........)
oricum tot eu stiu cel mai bine ce am invatat ....... si pana la urma tot o sa se vada ........
PS daca as deveni prof de fizpat n-as modifica doar sistemul de notare bineinteles!!! oricum stiind cum tin profii nostrii la scaunul lor ar fi si destul de greu sa ajung in urmatorii 75 de ani
iar frustarile oricum s-au dus de mult ............ nu are sens sa pastrez ceva ce nu pot sa schimb ........
Viata lunga si prospera!
-
- junior
- Posts: 83
- Joined: Sun Jul 06, 2003 7:18 pm
- Location: Bucuresti
- Contact:
Ok, recunosc ca am fost cam transanta. Stiu ca se intampla chestii din astea si ca in ciuda faptului ca stii materia se pot face nedreptati... Stiu ca si eu m-am revoltat de cateva ori...legat de atitudini care tineau de subiectivism sau care erau pur si simplu absurde.
Dar punctul meu de vedere nu era neaparat legat de tine... ci de o anumite atitudine a unei parti importante a studentilor care nu isi asuma responsabilitatea pentru nimic. De cate ori ceva nu le merge, prima atitudine este sa declare ca au fost sabotati, nici nu le trece prin gand sa-si analizeze performanta.
Apoi, legat de sistem, e clar ca poti sa treci prin scoala ca voda prin loboda. Am si colegi care n-au invatat un rand sesiunea asta si au luat numai 8,7, 9... pentru ca li s-a dat din colegialitate raspunsul la diverse grile. Si apoi s-au mai si ofticat ca la nu stiu ce examen nu au apucat sa vada toate raspunsurile ca sa ia 10. Ar fi important totusi ca trierea sa se faca undeva. Eventual la rezidentiat.
Sunt multe neconcordante in sistem. Si sunt de acord ca in principiu sistemul nu are voie sa devina mai permisiv decat e deja cu non-valoarea. Dar curba lui Gauss are totusi sens... Adica in momentul in care intr-un grup de 80-100 oameni distributia notelor nu e in clopot atunci ceva e gresit: fie intrebari prea usoare, fie prea grele, fie prost formulate etc.
Bun, m-am lungit. Oricum incepand de azi pt mine e vacanta. Banuiesc ca pt seria ta de-abia maine?:)
Dar punctul meu de vedere nu era neaparat legat de tine... ci de o anumite atitudine a unei parti importante a studentilor care nu isi asuma responsabilitatea pentru nimic. De cate ori ceva nu le merge, prima atitudine este sa declare ca au fost sabotati, nici nu le trece prin gand sa-si analizeze performanta.
Apoi, legat de sistem, e clar ca poti sa treci prin scoala ca voda prin loboda. Am si colegi care n-au invatat un rand sesiunea asta si au luat numai 8,7, 9... pentru ca li s-a dat din colegialitate raspunsul la diverse grile. Si apoi s-au mai si ofticat ca la nu stiu ce examen nu au apucat sa vada toate raspunsurile ca sa ia 10. Ar fi important totusi ca trierea sa se faca undeva. Eventual la rezidentiat.
Sunt multe neconcordante in sistem. Si sunt de acord ca in principiu sistemul nu are voie sa devina mai permisiv decat e deja cu non-valoarea. Dar curba lui Gauss are totusi sens... Adica in momentul in care intr-un grup de 80-100 oameni distributia notelor nu e in clopot atunci ceva e gresit: fie intrebari prea usoare, fie prea grele, fie prost formulate etc.
Bun, m-am lungit. Oricum incepand de azi pt mine e vacanta. Banuiesc ca pt seria ta de-abia maine?:)
- matrix
- elder
- Posts: 519
- Joined: Mon Jul 07, 2003 9:03 am
parerea mea e ca la rezidentiat e cam tarziu
de ce sa se chinuie studentul pana in anul 6, mai bine daca vede ca nu-i de el medicina sa se apuce de altceva.... de ex sa se faca bucatar... sau sa dea la ASE
de acord insa cu faptul ca la rezidentiat ar trebui sa se faca o triere serioasa, dar la modul cum prevad ca o sa fie rezidentiatul cu grile la vedere ca tot studentul sa faca 25.000 de grile si sa fie linistit......asta o sa fie mai mult un soi de examen auto cu proba de traseu BOLNAVUL si proba teoretica de pictat grile din cartea cu grile......
sigur o sa fie destui care o sa prefere sa invete grilele decat materia--- ce-i drept e ca unele grile se refera la tabelul cel mic din coltul paginii x , randul 3 .... etc .....
cat despre vacanta a venit
si partea asta-- colegialitatea e cam ciudat daca nu-ti ajuti nenorocitul de coleg care n-a invatat nimic toata sesiunea esti catalogat ca baiat rau care invata doar pt el si vrea sa-i ingroape pe ceilalti; daca il ajuti la sf el zice ca oricum stia asa ca daca a luat 10 a meritat si tu ca ai luat 9 esti fraier
parerea mea e ca examenul trebuie sa fie examen fara nici o suparare daca atata ai invatat asta e ........; mai exista si exceptii poate gen cel ai bun prieten, iubita etc
am constatat cati "prieteni" iti poti face in sesiune daca inveti ...........
oricum sa ne bucuram ca a inceout vacanta si avem multe de facut .......
de ce sa se chinuie studentul pana in anul 6, mai bine daca vede ca nu-i de el medicina sa se apuce de altceva.... de ex sa se faca bucatar... sau sa dea la ASE
de acord insa cu faptul ca la rezidentiat ar trebui sa se faca o triere serioasa, dar la modul cum prevad ca o sa fie rezidentiatul cu grile la vedere ca tot studentul sa faca 25.000 de grile si sa fie linistit......asta o sa fie mai mult un soi de examen auto cu proba de traseu BOLNAVUL si proba teoretica de pictat grile din cartea cu grile......
sigur o sa fie destui care o sa prefere sa invete grilele decat materia--- ce-i drept e ca unele grile se refera la tabelul cel mic din coltul paginii x , randul 3 .... etc .....
cat despre vacanta a venit
si partea asta-- colegialitatea e cam ciudat daca nu-ti ajuti nenorocitul de coleg care n-a invatat nimic toata sesiunea esti catalogat ca baiat rau care invata doar pt el si vrea sa-i ingroape pe ceilalti; daca il ajuti la sf el zice ca oricum stia asa ca daca a luat 10 a meritat si tu ca ai luat 9 esti fraier
parerea mea e ca examenul trebuie sa fie examen fara nici o suparare daca atata ai invatat asta e ........; mai exista si exceptii poate gen cel ai bun prieten, iubita etc
am constatat cati "prieteni" iti poti face in sesiune daca inveti ...........
oricum sa ne bucuram ca a inceout vacanta si avem multe de facut .......
Viata lunga si prospera!
- Wustenfuchs
- newbie
- Posts: 23
- Joined: Tue Jul 29, 2003 10:45 am
- Contact:
Re: ghiseul studentului
matrix wrote:n-ar fi bine sa existe si la noi in facultate un ghiseu unic pt reclamatii la care tot omul sa poate sa depuna o reclamatie la adresa prof, asist care fie a cerut spaga, fie l-a picat fara motiv sau i-a dat o nota fantezista
eu am auzit diverse nedreptati de la a cere spaga la a cere altceva ....din partea unor prof; asa ca daca ti se intampla ce faci??? te duci la decan, rector ????
Hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi!
-
- newbie
- Posts: 23
- Joined: Thu Dec 04, 2003 3:39 pm
- Location: pe ici, pe colo
- Contact:
Eu am urmatoarea problema:
Nu sunt rasista; sunt niste tipi arabi care chiar invata...Respect!
DAR:
O araboaica de la noi din serie, care ne intreba inainte de practic la anato daca ce tinea in pensa (carotida) e jugulara, care a fost data afara de la ex de biocel sau biochimie (nu mai tin minte) pt ca a fost prinsa copiind, are aceeasi medie (9.45) ca si mine care, nu vreau sa ma laud, dar chiar am tras mult ca invat ceva(nu neaparat pt nota).
Vi se pare fair?
Nu sunt rasista; sunt niste tipi arabi care chiar invata...Respect!
DAR:
O araboaica de la noi din serie, care ne intreba inainte de practic la anato daca ce tinea in pensa (carotida) e jugulara, care a fost data afara de la ex de biocel sau biochimie (nu mai tin minte) pt ca a fost prinsa copiind, are aceeasi medie (9.45) ca si mine care, nu vreau sa ma laud, dar chiar am tras mult ca invat ceva(nu neaparat pt nota).
Vi se pare fair?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 16 guests